تهران ۱۰.۶۷° كمينه ۷.۷۹°  بیشینه ۱۰.۹۹°
۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
تا هفته آینده؛

۴ ایستگاه از خط ۶ مترو افتتاح می شود

هفته آینده ۴ ایستگاه از بخش میانی خط ۶ متروی تهران به بهره‌برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۱۹۱۲۸
به گزارش پایگاه خبری معاصر، در هفته پایانی سال ۱۳۹۹ چهار ایستگاه تربیت مدرس، یادگار امام (ره)، شهید اشرفی اصفهانی و شهید ستاری افتتاح خواهد شد تا تغییری محسوس در امر مسافرگیری خط ۶ مترو صورت پذیرد. این خط در ایستگاه تربیت مدرس با خط ۷ دارای ایستگاه تقاطعی است و به همین لحاظ افتتاح‌های هفته آینده، شکل دیگری به روند مسافر پذیری خطوط ۶ و ۷ مترو خواهد بخشید.

خط ۶ مترو به‌طول حدود ۴۰ کیلومتر، طولانی‌ترین خط متروی زیرزمینی تهران به حساب می‌آید. اهمیت و ضرورت تکمیل و بهره‌برداری کامل از خط ۶ از آن جهت است که این خط از بسیاری از مناطق، میدان‌های پر رفت و آمد و بیشتر خیابان‌ها و بزرگراه‌های مهم شهر تهران عبور کرده و با خطوط ۱، ۲، ۳، ۴ و ۷ مترو در ۶ ایستگاه و همچنین با خطوط دیگری که در برنامه توسعه متروی پایتخت پیش‌بینی شده است، ایستگاه تقاطعی دارد.

ایستگاه‌هایی که هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسند در مناطق ۲، ۵ و ۶ قرار داشته و همگی از تجهیزات ویژه افراد کم‌توان جسمی و حرکتی به همراه علائم بساوایی برخوردار هستند.

در نتیجه افتتاح این ۴ ایستگاه، بخش‌هایی از معابر شهری همچون بلوار مرزداران، فضای پیرامونی میدان بهنام و ضلع شمالی خیابان پیامبر به قلمرو عمومی شهر باز می‌گردند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز