تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۹.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
مدیرکل ترانزیت، لجستیک خبر داد؛

راه اندازی خط دریایی چابهار-ونیز

مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه‌ها سازمان بنادر و دریانوردی از توافق ایجاد خط کشتیرانی منظم بین بنادر چابهار و ونیز در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۱۹۱۴۷
به گزارش پایگاه خبری معاصر و به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، خسرو سرایی در رابطه با برگزاری نشست مجازی با اعضای اصلی و هیئت رئیسه انجمن دریایی کلاستر ونیز با هدف توسعه همکاری‌های مشترک بندری و دریایی با محوریت و تمرکز همکاری‌ها در بندر چابهار، اظهار داشت: در تاریخ ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۹ در تهران و بین سازمان بنادر و دریانوردی ایران، سازمان منطقه آزاد چابهار و انجمن دریایی کلاستر ونیز و در چارچوب همکاری‌های بین المللی و توسعه فعالیت‌های تجاری بندری و راهکارهای فرهنگی-علمی، با درک اهمیت بهبود اتصال بین بنادر دو کشور، تفاهم نامه‌ای میان طرفین به امضا رسید و نشست فوق در راستای یادداشت تفاهم مذکور و به جهت اهمیت روابط و تجارت دریایی میان ایران و ایتالیا مورد پیگیری قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این جلسه، طرفین بر ایجاد ساز و کاری مناسب و تشویق و توسعه فعالیت‌های همکاری بین ارگان‌های دولتی، مؤسسات تحقیقاتی، شرکت‌های خصوصی و سایر ارگان‌های وابسته در هر کشور برای افزایش همکاری بین حمل و نقل دریایی و صنایع مربوطه اشاره کردند.

به گفته مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه‌ها سازمان بنادر و دریانوردی همچنین، براساس موارد مندرج تفاهم نامه، هر دو طرف تلاش خواهند کرد تا روش‌های مناسب برای استفاده بهینه از موقعیت ژئواکونومیک و امکانات موجود در بنادر خود را جهت دستیابی به بالاترین سطح همکاری‌های حمل و نقلی لجستیکی و تجارت دریایی به کار گیرند.

وی با اشاره به اینکه طرفین توافق کردند، مطالعات لازم و بررسی‌های مقدماتی را برای ایجاد خط کشتیرانی منظمی بین بنادر چابهار و ونیز در آینده‌ای نزدیک انجام خواهند داد، اظهار داشت: قرار بر این شد طرفین از توانایی‌های خود بهره برده و ظرفیت ناوگان حمل و نقل را در سطح منطقه‌ای و بین المللی ارتقا دهند.

سرایی افزود: یکی دیگر از توافقات این بود که کمیته مشترکی متشکل از مدیران و کارشناسان هر دو طرف تشکیل شده تا جلسات را به صورت دوره‌ای و در هر دو کشور برگزار و پتانسیل‌ها و فرصت‌های سرمایه گذاری بندری و دریایی را به گروه‌های ذی ربط یکدیگر معرفی کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس قابلیت‌ها و امکانات موجود، طرفین توافق کردند جلساتی در مورد انتقال تجربه و دانش فنی در زمینه دیجیتال سازی، لجستیک و… برگزار کنند و همچنین بازدید از مراکز لجستیکی هر دو بندر را در نظر بگیرند، گفت: همچنین سازمان بنادر و دریانوردی ایران در اسرع وقت اطلاعات لازم را در خصوص معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری و توانمندی‌های عملیاتی بندر چابهار برای طرف مقابل ارسال خواهد کرد.

گفتنی است در این نشست مجازی، مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه‌ها سازمان بنادر و دریانوردی، رئیس اداره توافقنامه‌های بین المللی و همکاران مرتبط، نماینده وزارت راه و شهرسازی، نماینده سفارت ایران در رم، نمایندگان انجمن کلاستر ونیز و نمایندگان بنادر شهیدان بهشتی و رجایی حضور و در مباحث مشارکت داشتند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز