تهران ۹.۹۱° كمينه ۶.۷۹°  بیشینه ۹.۹۹°
۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
مدیرعامل مجتمع ایزوایکو گفت:ّ

سه سکوی نفتی در مجتمع کشتی سازی بندرعباس درحال ساخت است

امسال سه سکوی نفتی در مجتمع کشتی سازی بندرعباس، با ۵۰ درصد پیشرفت کاری در حال ساخت است.
کد خبر: ۱۹۲۱۱
به گزارش پایگاه خبری معاصر، حمید رضاییان اصل روز پنجشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: ظرفیت تولید هر سکو روزانه ۲۵ هزار بشکه نفت خام است و تلاش می‌شود سکوهای نفتی تا یک سال آینده ساخته شود.
وی بیان داشت: وزن هر سکو بین هزار و ۴۰۰ تا هزار و ۷۰۰ تن است و در ۴۰ کیلومتری جزیره هنگام نصب می‌شود.
 این مسوول اشاره به اینکه اکنون ایزوایکو به بزرگترین مجتمع سکوساز کشور تبدیل شده است،اظهارداشت: یش از این سکوها در خارج از کشور ساخته می‌شد، اما اکنون به دست متخصصان کشور و براساس استانداردهای بین المللی ساخته می‌شود.
مجتمع کشتی سازی و فراساحل ایران (ایزوایکو) در سال ۱۳۵۲ به منظور جذب بخش بزرگی از بازار تعمیرات و ساخت انواع شناورها و همچنین طراحی و تعمیر بارج و سکوهای نفتی و گازی در غرب هرمزگان شکل گرفت که اکنون توانسته به همت متخصصان داخلی از پس ساخت کشتی‌های اقیانوس پیما و غول پیکر برآید.
به گزارش ایرنا، تا قبل از سال ۱۳۹۰ بدبینی و نبود حمایت داخلی به مجموعه ایزوایکو درخصوص مدت زمان تحویل دهی پروژه‌ها وجودداشت اما اکنون با تلاش‌هایی که نیروهای توانمند و متخصص ایرانی این مجموعه دریک دهه اخیر از خود نشان داده‌اند؛ موفق شده این وضع را بهبود ببخشد ومجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران را به صنعتی فعال و بین المللی تبدیل کند.
البته توانمندی ساخت و تعمیرات انواع کشتی، تعمیرات انواع بارج، جکت و سکوهای نفتی سال‌هاست که در ایزوایکو بومی سازی شده و این بی‌مهرها باعث نشد تا از رونق این صنعت کاسته شود؛ بلکه با شروع تحریم‌ها و اکنون نیز بیماری منحوس کرونا این زمینه فراهم شده که راهی جز حمایت از صنعت داخل و اعتماد به این مجموعه نیست.
این مجتمع اقتصادی معتبر و شناخته شده که تقریبا نیم قرن از آن می‌گذرد؛ درسال جهش تولید حرکت‌های خوبی را برای نمایش توانمندی خود ارایه کرده و با اتکا به توانایی مهندسان، کارگران و پیمانکاران ایرانی این نوید را داده که می‌تواند درسایه شرایط سخت تحریم‌ها به خودباوری رسید.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز