تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷
مدیر اجرایی پروژه واکسن داخلی کووید- ۱۹ گفت:

واکسن های داخلی کرونا تاکنون عارضه‌ نگران‌کننده‌ای نداشته اند

مدیر اجرایی پروژه واکسن داخلی کووید- ۱۹ گفت: خوشبختانه واکسن‌های داخلی‌ای که در حال گذراندن مراحل کارآزمایی بالینی هستند، تاکنون نه تنها عارضه‌ نگران‌کننده‌ای نداشته اند، بلکه ایمنی خوبی هم داشته‌اند.
کد خبر: ۱۹۲۴۸
به گزارش پایگاه خبری معاصر و به نقل از ایسنا، دکتر حسین وطن‌پور در پاسخ به پرسشی درباره‌ این سمت که به تازگی در وزارت‌ بهداشت ایجاد شده است، گفت: با توجه به توسعه و تولید محصولات واکسن توسط شرکت های دانش بنیان متفاوت در پلتفرم‌های مختلف، ظرفیت خطوط تولید، مواد لازم برای تولید و بسته ‌بندی واکسن از دغدغه‌ مقام عالی وزارت بود که قرار شد با جدیت تمام مراحل تولید واکسن تا ورود به بازار رصد و مرتبا خدمت ایشان گزارش شود. امید است تا با جمع‌آوری اطلاعات میدانی و زمان بندی اتمام مراحل تولید واکسن داخلی بتوانیم وعده های خود را در زمینه واکسیناسیون گروه‌های در معرض خطر اقدام مساعد به عمل آوریم.

وی بیان کرد: خوشبختانه واکسن‌های داخلی‌ای که در حال گذراندن مراحل کارآزمایی بالینی هستند، مشغول ارائه گزارش دوم و سوم خود به کمیته اخلاق وزارت بهداشت هستند که تاکنون نه تنها عارضه‌ نگران‌کننده‌ای نداشته اند، بلکه ایمنی خوبی هم داشته اند. باید نتایج را به دقت پیگیری و ثبت کنیم تا بتوانیم به زودی واکسن را در اختیار داشته باشیم.

به گفته‌ وطن‌پور، زمان عرضه‌ واکسن انستیتو پاستور به همکاری کشور کوبا وابسته است. تولید این واکسن تاکنون روند بسیار امیدوارانه‌ای داشته و به زودی خبر آغاز کارآزمایی بالینی آن اعلام خواهد شد.

مدیر اجرایی پروژه واکسن تولید داخل کووید-۱۹ افزود: اگر با مشکلی مواجه نشویم، انتظار می‌رود انستیتو پاستور با توجه به پلتفرم‌های آماده‌ای که در اختیار دارد، بتواند سریعا بخشی از واکسن مورد نیاز کشور را آماده اجرا و واکسیناسیون کند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز