تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۱.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
رئیس شورای شهر تهران گفت:

در صورت ایجاد خط تولید ۲۵ هزار نفر اشتغال ایجاد می شود

رئیس شورای شهر تهران گفت: در ۱۰ میلیون سفر آینده مترو نباید وابستگی داشته باشیم، افزود: در صورت ایجاد خط تولید ۲۵ هزار نفر اشتغال ایجاد می شود.
کد خبر: ۱۹۲۵۸
به گزارش پایگاه خبری معاصر، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در مراسم امضای تفاهم نامه بازسازی ۳۱ رام قطار مترو و افتتاح ایستگاههای یادگار امام و شهید ستاری با اشاره به اینکه در ایجاد شبکه مترو نمی‌توان بخشی از آن را ساخت و بخشی را نساخت افزود: راندمان لازم با وجود سرمایه گذاری کلان می‌گیریم و مجموع تجهیزات و هزینه‌های زیرساختی مترو ۷۵ درصد کار است تا اینکه واگن بر روی ریل برود و مسافرگیری کند.

وی تاکید کرد: اما متأسفانه مادر کشور کل هزینه را می‌کنیم در زمان ظرفیت گیری عقب می کشیم و تمام سرمایه گذاری را از دست می‌دهیم.

هاشمی با اشاره به اینکه از زمان جانمایی ایستگاه حقانی متروی تهران بیش از ۴۰ سال می‌گذرد و هنوز این ایستگاه به راندمان اصلی خود نرسیده است گفت: در خط یک و دو مترو باید سر فاصله حرکت قطارها به ۲ دقیق برسد تا به ایده آل برسیم.

هاشمی با بیان اینکه خط ۶ و ۷ با هزینه نجومی ساخته شده است اما تنها در حدود ۲۰ هزارنفر مسافرگیری می‌کند، اظهار داشت: این خطوط ظرفیت یک میلیون سفر روزانه را دارند.

رئیس شورای شهر گفت: به همین دلیل این پروژه مهم است و خودکفایی به ۸۵ درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در ساخت تجهیزات مترو به سمت خودکفایی سیستم رانش رفته‌ایم تست‌ها خوب جواب داده و اظهار امیدواری کرد این سیستم در خطوط هم خوب جواب دهد و صاحب واگن ملی ۸۵ درصدی بشویم.

هاشمی گفت: این مساله به امنیت ملی ما هم باز می‌گردد، ۱۰ میلیون سفر آینده مترو نباید وابستگی داشته باشیم.

وی قرارداد ساخت این واگن‌ها را مهمتر از ساخت اولیه آن دانست و گفت: با شرکت‌های دست اندر کار که ۲۵ هزار شغل را درگیر می‌کند باید با قرار داد مشخصی انجام شود و قرار داد ۱۰۵ واگن باید تأمین اعتبار شود.

رئیس شورای شهر ابراز داشت: باید در این متروی تهران چیزی در حدود ۱۲ خط و ۱۰ میلیون سفر داشته باشیم و تعداد ایستگاه‌ها باید به ۲۰۰ ایستگاه برسد تا آلودگی هوا کنترل شود.

وی تاکید کرد سیستم اتوبوسرانی هم باید نوسازی شود و به همین منظور نیازمند ۹ هزار اتوبوس برقی در تهران نیاز هستیم و همچنین باید به سمت تاکسی برقی هم برویم.

هاشمی افزود: حداقل ۴ تا ۵ هزار واگن نیاز داریم و بعد از تهران هم کلانشهرهای دیگر حداقل به ۴ تا ۵ خط مترو دارند و به این ترتیب این صنعت پویا خواهد بود.


انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز