تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۸۴°  بیشینه ۱۵.۷۹°
۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید؛

قیمت ساخت مسکن ملی در شهرهای جدید اعلام شد

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید درباره هزینه احداث پروژه‌های طرح ملی مسکن تأکید کرد: رقم احداث طرح اقدام ملی مسکن را شورای مسکن کشور تصویب و ابلاغ کرده است که حداکثر متری ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است.
کد خبر: ۱۹۲۶۵
به گزارش پایگاه خبری معاصر، حبیب الله طاهرخانی درباره متروی شهر جدید پرند که قرار بود تا پایان امسال متصل شود ولی این اتفاق رخ نداد اظهار کرد: دستگاه مجری متروی شهر جدید پرند، شرکت عمران شهرهای جدید نیست و ساخت آن بر عهده شهرداری تهران است.

شهرداری تهران ساخت متروی پرند را پیش نمی‌برد

وی افزود: ما چارچوبی تعیین کرده بودیم که اگر شهرداری کار را به پیش ببرد، ما هم در شرکت عمران شهرهای جدید در پیشبرد این پروژه مشارکت کنیم ولی شهرداری این طرح را به پیش نبرده و متأسفانه در سال جاری هیچ پیشرفتی در پروژه متروی شهر جدید پرند ایجاد نشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: البته کارگاه مجهز شده و پروژه فعال شده است.

متروی پردیس ۴ ساله ساخته می‌شود

وی درباره متروی شهر جدید پردیس اظهار کرد: بهمن ماه امسال هیئت دولت با ساخت این پروژه و واگذاری آن به قرارگاه سازندگی خاتم الأنبیاء (ص) موافقت کرده است.

طاهرخانی با اشاره به ۴ ساله بودن قرارداد احداث این پروژه، درباره علت طولانی بودن روند ساخت متروی تهران-پردیس گفت: پروژه بسیار سنگینی است که ۵ کیلومتر تونل دو قلو دارد؛ ۲۰۰ متر از پروژه زیر زمین قرار دارد؛ در این مسیر ریلی، ۷۵ متر پل بر روی جاجرود احداث خواهد شد.

وی در باره نحوه تأمین مالی پروژه متروی شهر جدید پردیس گفت: قرارداد امضا شده برای تأمین مالی، به صورت سه جانبه بوده و قرارگاه خاتم، شرکت عمران شهرهای جدید و دولت هر یک بخشی از هزینه ساخت متروی پردیس را تأمین می‌کنند.

۷ هزار واحد مسکن مهر پردیس تا آخر سال تکمیل می‌شود

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید درباره مسکن مهر پردیس از تکمیل ۷ هزار واحد تا پایان سال خبر داد و اظهار داشت: علی رغم اینکه عملیات اجرایی برخی واحدهای مسکن مهر پردیس سال گذشته آغاز شد، ولی با تلاش و جدیت مجموعه همکاران شهر جدید پردیس روند احداث و تکمیل پروژه‌های مسکن مهر شتاب خوبی گرفته و امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم، همه پروژه‌های بدون مشکل و بدون معارض قضائی به اتمام برسد.

هزینه ساخت مسکن ملی در شهرهای جدید، همان متری ۲.۷ میلیون تومان

وی درباره هزینه احداث پروژه‌های طرح ملی مسکن تأکید کرد: رقم احداث طرح اقدام ملی مسکن را شورای مسکن کشور تصویب و ابلاغ کرده است که حداکثر متری ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است؛ برخی انبوه سازان داخلی پیشنهاد ساخت متری ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را داده بودند که با موافقت مدیران عامل شرکت‌های عمران برخی از شهرهای جدید استان اصفهان روبه رو نشد ولی برخی انبوه سازان داخلی در استان اصفهان اعتراض کردند.

طاهرخانی گفت: در حال حاضر هم رقم مذکور تغییر نکرده و در برخی دیگر از شهرهای جدید، در حال امضای قرارداد ساخت طرح ملی مسکن با رقم مصوب شورای مسکن هستیم حتی در شهرهای جدید استان اصفهان شامل شهر مجلسی و فولادشهر هم انبوه سازان محلی با رقم مصوب شورای مسکن به توافق رسیده‌ایم. ما موظف به حمایت از منابع مالی مردم هستیم.

وی خاطرنشان کرد: مجبوریم در قراردادهای پیمانکاری طرح اقدام ملی مسکن، تعدیل قیمت را هم بگنجانیم و در صورتی که قیمت تمام شده پروژه، از متری ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان بیشتر شود، متقاضی مکلف به تأمین مابه التفاوت خواهد بود؛ در غیر این صورت، پیمانکار پروژه را نیمه کاره رها می‌کند؛ اما برخی سازندگان می‌گویند ما برای شروع، متری ۴.۲ میلیون تومان را قرارداد می‌بندیم و اگر بیشتر شد، از متقاضی دریافت می‌کنیم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز