تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۳.۷۳°  بیشینه ۱۳.۹۹°
۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
بر اساس آمار منتشر شده از سوی شرکت فرودگاه‌ها؛

افزایش پروازهای عبوری از آسمان ایران در نیمه دوم سال

طی ۵ ماهه مهر تا پایان بهمن مجموعاً ۵۶ هزار و ۴۹۴ سورتی پرواز عبوری از آسمان کشورمان به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۱۹۲۷۷
به گزارش پایگاه خبری معاصر، بر اساس آمار منتشر شده از سوی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، طی ۵ ماهه مهر تا پایان بهمن مجموعاً ۵۶ هزار و ۴۹۴ سورتی پرواز عبوری از آسمان کشورمان به ثبت رسیده است.

این در حالی است که در ۶ ماهه نخست امسال، مجموعاً ۳۶ هزار و ۱۹۰ سورتی پرواز انجام شده است.

با این وجود هنوز سرجمع پروازهای عبوری طی سال جاری از آمار سال گذشته ۶۹ درصد کمتر است. مجموع پروازهای عبوری از آسمان ایران در ۱۱ ماهه فروردین تا پایان بهمن امسال ۹۲ هزار و ۴۱۳ فقره بوده؛ در حالی که مدت مشابه سال گذشته تعداد پروازهای عبوری از آسمان ایران، ۲۹۷ هزار و ۹۶۱ فقره بوده است که کاهش ۶۹ درصدی را نشان می‌دهد.

در سال جاری، پرترافیک‌ترین ماه طی سال جاری، آذر ماه بوده که ۱۲ هزار و ۳۲۲ سورتی پرواز عبوری از آسمان کشورمان انجام شده است. کمترین تردد نیز به اردیبهشت امسال با عبور ۴ هزار و ۳۸۹ پرواز اختصاص داشته است.

رکورد بیشترین میزان پروازهای عبوری از آسمان ایران در بازه سال‌های ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۹، در سال ۱۳۹۶ با انجام ۴۲۶ هزار و ۶۸۴ سورتی پرواز به ثبت رسید.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی بهمن ماه امسال در مراسم گرامی داشت سالگرد ورود امام خمینی (ره) به مهرآباد از تلاش استکبار جهانی و تحریم کنندگان ایران برای انتقال پروازهای عبوری از آسمان کشورمان به سایر کشورهای منطقه با ترفندهایی از قبیل کاهش شدید تعرفه پروازهای عبوری از این کشورها خبر داده بود.

سیاوش امیرمکری مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیز کاهش شدید پروازهای بین المللی در دنیا در پی شیوع ویروس کرونا در نیمه نخست سال جاری را از دلایل کاهش پروازهای عبوری از آسمان ایران عنوان کرده بود.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز