تهران ۱۸.۷۳° كمينه ۱۸.۷۳°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱
پس از بازگشایی کارخانه تولید خودروهای برقی؛

صدها کارگر کارخانه تسلا کرونا گرفتند

بازگشایی کارخانه خودروسازی فرمونت تسلا موجب شده تا حدود ۴۵۰ نفر از کارگران و کارکنان این کارخانه به ویروس کرونا مبتلا شوند. این کارخانه در ماه می گذشته از نو راه اندازی شد.
کد خبر: ۱۹۳۱۴
به گزارش پایگاه خبری معاصر و به نقل از انگجت، اشتیاق فراوان الون ماسک مدیر عامل تسلا به راه اندازی مجدد کارخانه‌های این شرکت و آغاز روند عادی تولید خودروهای برقی پیامدهای خطرناکی داشته است.

بازگشایی کارخانه خودروسازی فرمونت تسلا موجب شده تا حدود ۴۵۰ نفر از کارگران و کارکنان این کارخانه به ویروس کرونا مبتلا شوند. این کارخانه در ماه می گذشته از نو راه اندازی شد. آمار مبتلایان به کرونای این کارخانه مربوط به بازه زمانی می ۲۰۲۰ تا پایان این سال است.

بیشترین تعداد موارد ابتلاء به کرونا در کارخانه فرمونت مربوط به ماه دسامبر بوده و در این ماه ۱۲۵ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند. اما تعداد مبتلایان در ماه می از ۱۰ نفر کمتر بوده است.

هنوز مشخص نیست چه تعداد از این مبتلایان در بیمارستان بستری شده‌اند یا نقش افراد مبتلا شده در گسترش شیوع ویروس کرونا در جوامع و شهرهای مختلف تا چه حد بوده است. اطلاعات مربوط به مبتلایان سال ۲۰۲۱ هنوز افشا نشده است. حدود ده هزار نفر در کارخانه فرمونت تسلا کار می‌کنند که حدود ۴.۵ درصد از آنها به کرونا مبتلا شده‌اند. شرکت‌هایی مانند آمازون و تسلا با هدف کسب منافع اقتصادی بیشتر کارکنان خود را در شرایط شیوع ویروس کرونا مجبور به حضور در محل کار کردند و به هیچ عنوان مرخصی آنها را تأیید نکردند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز