تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۸۴°  بیشینه ۲۶.۷۹°
۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۳
معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان؛

هرگونه خرید و فروش و حمل و نقل حیوانات در اصفهان ممنوع است

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه خرید و فروش ماهی قرمز تنها از مراکز مجاز تکثیر منعی ندارد و با موارد غیرمجاز برخورد می‌شود، تاکید کرد: هرگونه خرید و فروش و حمل و نقل خزندگان، دوزیستان و گونه‌های نرم تنان ممنوع است.
کد خبر: ۱۹۳۶۹
به گزارش پایگاه خبری معاصر و به نقل از مهر، حسین اکبری اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های اصلی در آستانه عید نوروز خرید و فروش برخی از جانوران و گونه‌های زیستی است از این رو تمهیداتی برای جلوگیری از تخلفات در استان اصفهان اندیشیده شده و در قالب کمیته تخصصی یگان حفاظت محیط زیست با همکاری ادارت دامپزشکی، شبکه بهداشت و درمان و شهرداری‌ها در همه شهرستان‌ها پایش‌ها را تشدید کرده است.

وی با بیان اینکه خرید و فروش ماهی قرمز تنها از مراکز مجاز تکثیر منعی ندارد و با موارد غیرمجاز برخورد می‌شود، تاکید کرد: هرگونه خرید و فروش و حمل و نقل خزندگان، دوزیستان و گونه‌های نرم تنان مانند مار آبی، لاکپشت گوش قرمز و حلزون سیبی ممنوع است.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان رعایت شیوه‌نامه حمل و نقل و عرضه ماهی قرمز را ضروری دانست و افزود: طبق این شیوه‌نامه مراکز مجاز پرورش ماهی باید تلفات غیرمعمول ماهیان را به سازمان دامپزشکی اعلام کنند؛ همچنین اخذ گواهی بهداشتی حمل از دامپزشکی و رعایت بهداشت فردی، محیطی و محافظت شده ضروری است زیرا برخی گونه‌های زیستی ممکن است ناقل یا واسط برخی از ویروس‌ها و میکروب‌ها باشند و دست زدن به آنها بدون رعایت بهداشت موجب بیماری‌های احتمالی می‌شود، از سوی دیگر افرادی که مشکل تنفسی دارند نباید در این چرخه حضور داشته باشند.

تخلیه آب حامل ماهیان باید در شبکه فاضلاب انجام شود

وی بر لزوم شست‌وشو و ضدعفونی تجهیزات حمل در مراکز تولید و نگهداری ماهی تاکید کرد و گفت: آبی که ماهیان در آن حمل شده‌اند باید زیر نظر دامپزشک مستقیم به شبکه فاضلاب تخلیه شود و کسی حق ندارد این آب را در یک فضا و اکوسیستم آبی تخلیه کند.

اکبری خاطرنشان کرد: این الزامات باید در خرده‌فروشی‌های ماهی قرمز نیز رعایت شود، به شهروندان توصیه می‌کنیم ماهی قرمز را از مراکز مجاز خریداری کرده و از خرید آن از دست فروش‌ها و دوره‌گردها خودداری کنند.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه مراکز مجاز و واحدهای صنفی عرضه ماهی زینتی توسط شهرداری‌ها و اداره کل دامپزشکی استان تعیین شده است، ادامه داد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان نیز در این ایام و همچنین تعطیلات عید نوروز نظارت‌ها و پایش‌ها را تشدید می‌کند.

اکبری درباره سبزه نیز اظهار داشت: سبزه هفت سین از رسومات پسندیده نوروز است اما به شهروندان توصیه می‌کنیم که پس از تعطیلات عید از رها کردن آن در خیابان‌ها و منابع آبی خودداری کنند زیرا به لحاظ بصری وقتی رها شود وضعیت مناسبی نیست.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز