تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۱.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره)؛

از امروز تولید سه میلیون دوز واکسن کووایران آغاز می شود

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: فاز اول واکسن کووایران را با موفقیت پشت سر گذاشتیم و امروز نیز فاز دو و سه آن آغاز شد.
کد خبر: ۱۹۳۹۰
به گزارش پایگاه خبری معاصر، محمد مخبر، صبح دوشنبه در مراسم آغاز فاز دوم و سوم تزریق واکسن کووایران، گفت: فاز اول واکسن کووایران را با موفقیت پشت سر گذاشتیم و امروز نیز فاز دو و سه آن آغاز شد.

وی افزود: همیشه جوانان کشور با اتکا به تخصص، اعتماد به نفس، قدرت و جسارت خود توانستند گام‌های بلندی بردارند و ما نیز امیدواریم این گام را با موفقیت در این مرحله برداشته و پشت سر بگذاریم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تصریح کرد: امروز پایان فاز اول تست انسانی واکسن برکت است که به لطف وزارت بهداشت و اساتید متخصص و تیم نظارتی ستاد اجرایی توانستیم این فاز را با موفقیت و کمترین عارضه به اتمام برسانیم.

وی تاکید کرد: فاز دو را پیش رو داریم و فاز سه را بلافاصله آغاز خواهیم کرد.

مخبر گفت: امیدواریم وزارت بهداشت کمک کند تا فاز دو و سه سریع‌تر انجام شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) همچنین در خصوص تولید انبوه واکسن گفت: یک موضوع تولید صنعتی واکسن است و موضوع دیگر تولید انبوه آن است که ایران همانند کشورهای دیگر در جاهای مختلف در حال تولید آزمایشگاهی واکسن است و در برخی موارد به تولید انسانی رسیده که بسیار خوشحال کننده است.

مخبر تاکید کرد: در ستاد اجرایی فرمان امام امکان تولید انبوه را فراهم کردیم که ظرفیت تولید واکسن سه میلیون دوز در ماه است که از امروز آغاز می‌شود و در فاز دوم تولید ۱۲ تا ۱۵ میلیون دوز واکسن در ماه را تا پایان خرداد ۱۴۰۰ انجام خواهیم داد و تا پایان بهار ظرفیت ماهانه ۱۵ تا ۲۰ میلیون دوز در ماه فراهم می‌شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: در تمامی این مراحل سختگیرانه ترین پروتکل‌های بین المللی را رعایت کردیم و از اجرای پروتکل‌ها کوتاه نیامدیم و موفق شدیم واکسن را با کمترین عارضه تولید کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد که سه ماه دیگر همین جلسه را برگزار و اعلام کنیم که مشکلی برای تولید واکسن نداریم و آرامش را به جامعه بیاوریم.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز