تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
به آهنگسازی و نوازندگی سنتور محمدباقر زینالی؛

«سالِ نوزده» پیش روی مخاطبان قرار گرفت

آلبوم «سال نوزده» به آهنگسازی و تک نوازی سنتور محمدباقر زینالی توسط نشر «آوای خنیاگر پارسی» پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۹۴۴۲
به گزارش پایگاه خبری معاصر، «سالِ نوزده» عنوان یکی از تازه‌ترین آلبوم‌های منتشر شده در فرآیند تولید و فروش محصولات موسیقایی است که به آهنگسازی و نوازندگی سنتور محمدباقر زینالی منتشر شده است.

محمدباقر زینالی با انتشار یادداشتی تحت عنوان «مرثیه‌ای برای مسافران سال نوزده» درباره آلبوم توضیح داده است:

«روزهایی که به‌سختی گذشت و روزهای سختی که هنوز در پیش‌اند. ویروسی که تمام آنچه را به آن عادت کرده بودیم به‌هم ریخت. بسیاری از چیزهایی که برایمان عادی شده بود و ارزششان را نمی‌دانستیم از ما گرفت و ما را در حسرت ساده‌ترین خوشی‌ها گذاشت. شاید انسان برای بازبینی بعضی رفتارها و منش‌هایش باید دچار چنین شرایطی می‌شد تا متوجه خویشتن و اطرافش بشود!

کم‌شدن مشغله و کسب‌وکار موجب شد تا بیش از پیش فرصت نواختن پیدا، و نغماتی را به‌صورت پراکنده در اصفهان مرور کنم. کم‌کم نواخته‌هایم منسجم شدند و قطعاتِ متولد شده شروع به قد کشیدن کردند.

پس از ابتلا به بیماریِ شایع، تمام فعالیت‌های کاری‌ام تعطیل شد و تماماً پای سنتور نشستم. با اینکه حال بدِ ناشی از بیماری و سرگیجه و سردردهایش آزاردهنده بود، ساعات طولانی تمرین می‌کردم تا این مجموعه قوام یابد.

وقتی از قطعات و روند گوشه‌ها مطمئن شدم، منتظر زمانی بودم تا آن‌را ضبط کنم، ولی هنوز زمان تولد مجموعه معلوم نبود.

در همین اثنا، خبر فوت عزیزی از جمع خانواده‌ام که مبتلا به کرونا شده بود به من رسید و درد تمام وجودم را فراگرفت. روز بعد با کوهی از غصه و درد به استودیو رفتم و مجموعه را نواختم.

هر آنچه که در این مجموعه می‌شنوید زجری است که از بیماری بر جان، و از خبر سفر آن عزیز بر روان دارم.

سالِ نوزده را به روح تمام سفرکردگان از این بیماری، خصوصاً آن عزیز تقدیم می‌نمایم.به امید روزهای بهتر»

آلبوم «سال نوزده» به آهنگسازی و تک نوازی سنتور محمدباقر زینالی توسط نشر «آوای خنیاگر پارسی» پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز