تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۱.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷

واریز سود ۱۳۰ شرکت بورسی از طریق سجام

کد خبر: ۱۹۶۸۴
معاون عملیات شرکت سپرده گذاری گفت: سود ۱۳۰ شرکت بورسی در سال ۹۹ از طریق سامانه سجام واریز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بازار سرمایه، فریبا اخوان، در رابطه با واریز سود شرکت‌های بورسی از طریق سامانه سجام، گفت: یکی از اطلاعاتی که هنگام ثبت نام مشتریان در سامانه جامع مشتریان یا همان سجام گرفته می‌شود، شماره حساب بانکی مشتریان است، ناگفته نماند که این شماره حساب‌ها برای صحت سنجی از طریق سامانه شبای بانک مرکزی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: یکی از کاربردهای سامانه سجام پرداخت و توزیع سود به صورت متمرکز است به همین منظور می‌توان به واریز سود ۱۳۰ شرکت بورسی از طریق این سامانه در سال ۹۹ اشاره کرد. از ۲ ریال تا شانزده هزار و پانصد ریال بابت هر سهمی که شرکت‌ها به حساب سپرده گذاری مرکزی واریز کردند ما همان مقدار را به حساب سهامدارانشان واریز کردیم. براین اساس شرکت‌هایی که از طریق سجام اقدام به پرداخت سود کردند توانستند ۹۷ درصد از سود سهامدارانشان را واریز کنند.

اخوان اظهار داشت: از همه شرکت‌هایی که مجمع سود تقسیمی را برگزار کردند فقط ۱۳۰ شرکت سودشان را از طریق سجام واریز کردیم و رویه ما بقی همانند گذشته از طریق سیستم‌های بانکی بوده است. اگر خلاء‌های قانونی که در بازار سرمایه وجود دارد رفع شود و ناشران موظف شوند که سودشان را از طریق سجام واریز کنند ما در شرکت سپرده گذاری مرکزی ظرفیت‌های لازم را برای انجام همه امور از جمله پرداخت سود داریم.

معاون عملیات شرکت سپرده گذاری مرکزی تصریح کرد: این خلاء‌های قانونی یعنی الزام همه ناشران، باید از طریق مجلس شورای اسلامی برطرف شده و تصویب شود. حضور شرکت‌ها برای واریز سود از طریق سامانه سجام به دلیل افزایش مزایا سبب شده تا شرکت‌ها در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ حضور فعال‌تری داشته باشند.

به گفته این مقام مسئول پرداخت سود سهام از طریق سامانه سجام سود دوسویه دارد به سبب آنکه برای ناشر قیمت توزیع سودش کمتر می‌شود و سهامدار در وقتش صرفه جویی می‌شود. سود سهام عدالت از طریق شماره شباهایی که از قبل وارد شده، واریز می‌شود و در نتیجه نیاز چندانی به سجامی شدن افراد نیست.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : بورس سجام
ارسال نظر

آخرین اخبار روز