تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۷.۷۹°
۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸

کاهش قیمت جهانی طلا

کد خبر: ۱۹۷۰۸
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۲ درصد کاهش به ۱۷۰۶ دلار و ۶۸ سنت رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که با توجه به احتمال ترمیم پرشتاب اقتصاد آمریکا به دنبال افزایش شمار واکسینه شدگان ارزش دلار تقویت شده و سود اوراق خزانه داری این کشور بالا رفته است، قیمت طلا روز سه شنبه کاهش داشت و به پایین ترین رقم در طی بیش از 2 هفته گذشته رسید.

طلا که اغلب به عنوان محلی امن جهت سرمایه گذاری در هنگام آشفتگی بازارهای مالی عمل می کند، در عین حال به بالا رفتن سوددهی اوراق قرضه حساس است، زیرا این افزایش سبب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا می شود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.32 درصد کاهش به 1706 دلار و 68 سنت رسید. اوایل امروز قیمت طلا به پایین ترین رقم از 12 مارس یعنی 1704 دلار رسیده بود. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه ژوئن با 0.41 درصد کاهش به 1707 دلار و 50 سنت رسید.

مارگارت یانگ، استراتژیست موسسه دیلی اف ایکس در این باره گفت: «عامل اصلی تضعیف قیمت طلا تداوم سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکاست.» وی اضافه کرد، هرچند رشد نرخ تورم معمولا موجب افزایش قیمت طلا می شود، اما شاهد روند ادامه دار کاهش قیمت ها هستیم. این کاهش قیمت طلا «ناشی از امیدها به سرمایه گذاری دولت آمریکا در پروژه های زیرساختی است، زیرا این کار علاوه بر اینکه باعث تزریق نقدینگی به بازار می شود، پول بیشتری نیز به اقتصاد واقعی وارد می کند... بنابراین طبیعی است که چشم انداز اقتصادی درخشان تر از قبل شده است.»

عامل دیگری که بیش از پیش سبب تضعیف قیمت طلا شده، تقویت دلار و رسیدن آن به بالاترین رقم یک سال اخیر در برابر ین بوده است. به گفته ادوارد مویا، تحلیلگر بازار طلا اگر فشارهای کاهشی سبب افت قیمت فلز زرد به زیر 1700 دلار شود، قیمت ها ریزش بیشتری را شاهد خواهد بود. انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : طلا
ارسال نظر

آخرین اخبار روز