تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۹.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲

بحران سوخت در سوریه

دولت سوریه ماه گذشته قیمت بنزین را بیش از 50 درصد افزایش داد.
کد خبر: ۱۹۸۱۵
به دلیل ادامه بحران سوخت در مناطق تحت کنترل دولت سوریه، حمل و نقل بین شهری در برخی از شهرهای شلوغ این کشور متوقف شد.

بحران سوخت در مناطق تحت کنترل دولت سوریه؛ توقف حمل و نقل عمومی و بین شهری
    

 بحران سوخت در مناطق تحت کنترل ارتش سوریه عمیق‌تر شده و همچنان بر زندگی مردم تاثیر منفی می‌گذارد.

فعالیت بسیاری از وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی به دلیل کمبود بنزین و گازوئیل در استان‌های شلوغ مانند دمشق، حلب، لاذقیه، حما و طرطوس متوقف شده‌اند.

با متوقف شدن سیستم حمل و نقل عمومی کسانی که می‌خواهند به مدرسه یا کار بروند باید ساعت‌ها در مقابل ایستگاه‌های اتوبوس و مینی‌بوس منتظر بمانند. همچنین صف‌های طولانی در مقابل جایگاه‌های سوخت تشکیل شده است.

خبرگزاری آناتولی تصاویری از صف‌های طولانی وسایل نقلیه در مرکز شهر لاذقیه و حما را ثبت و به نمایش گذاشت.

دولت سوریه در مواجهه با شدیدترین بحران سوخت به جای تامین آن به افزایش هزینه حمل و نقل روی آورد. بر این اساس نرخ کرایه تاکسی و مینی بوس را در استان‌های حلب، دمشق و طرطوس افزایش داد. شرکت‌های اتوبوسرانی بین شهری نیز برخی سفرهای خود را به دلیل بحران سوخت لغو کرده‌اند.

یک شهروند حلبی در گفت‌وگو با خبرنگار آناتولی گفت: پس از اینکه گروه تروریستی پ.ک.ک/ی.پ.گ از دو هفته پیش به دلیل انباشت بدهی‌ها، فروش نفت را متوقف کرد، بحران سوخت در کشور به اوج خود رسید.

وی افزود: بسته شدن کانال سوئز نیز این بحران را عمیق‌تر کرد. دارندگان وسایل نقلیه شخصی فقط می‌توانند هفته‌ای 20 لیتر سوخت در شهرهای پرجمعیت خریداری کنند. سهمیه خرید سوخت روزانه تاکسی‌ها نیز به 5 لیتر کاهش یافته است.

دولت سوریه ماه گذشته قیمت بنزین را بیش از 50 درصد افزایش داد و قیمت گازوئیل و بنزین با سهمیه دولتی در مناطق تحت کنترل این رژیم به 2 هزار لیر سوریه (4.5 لیر ترک) رسید.

با این حال به دلیل کمبود سوخت با قیمت دولتی، مردم مجبورند سوخت مورد نیاز خود را با 2-3 برابر قیمت در بازار سیاه خریداری کنند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز