تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۸۴°  بیشینه ۱۵.۷۹°
۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰

اعلام بخش‌های اقتصادی پردرآمد در اتحادیه اروپا؛ رستوران و هتل‌داری در قعر قرار گرفت

کد خبر: ۱۹۹۷۱
میزان درآمد افراد نه تنها بر اساس صنایع و بخش‌های مختلف اقتصادی که در آن شاغل هستند متفاوت است بلکه کشور به کشور نیز بالا و پایین می‌شود؛ این تفاوت‌ها در میان ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا چگونه است؟

به گزارش معاصرنیوز به نقل از یورونیوز، مطابق گزارش اداره آمار اتحادیه اروپا(یورواستات)، صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات طی سال ۲۰۱۸ در دوازده کشور اتحادیه اروپا بالاترین میزان درآمد را داشته و در چهار کشور دیگر اتحادیه نیز از نظر کسب درآمد در جایگاه دوم قرار داشته است.

در مقابل ارائه خدمات اقامتی و رستوران‌داری در ۲۳ کشور عضو به جز یونان، مالت، اسلوونی و کرواسی کم درآمدترین بخش بوده است.

یورواستات، مجموعه فعالیت‌های اقتصادی در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا بر پایه ۲۱ بخش کلی دسته‌بندی کرده و هر چهار سال یکبار گزارش بررسی ساختار درآمدی آنها را منتشر می‌کند. در این گزارش، منظور از درآمد، متوسط درآمد ناخالص ماهانه است که مفهوم آن مجموع دستمزد و حقوق دریافتی کارمندان یک بخش اقتصادی یا صنعت پیش از کسر مالیات و هزینه‌های تامین اجتماعی در نظر گرفته شده است.

بر پایه گزارش یورواستات، متوسط ​​درآمد ناخالص ماهانه در بخش مالی و بیمه نیز با کسب رتبه نخست در چهار کشور فرانسه، مجارستان، مالت و سوئد و جایگاه دوم در شانزده کشور و رده سوم در شش عضو اتحادیه اروپا به عنوان دومین بخش پردرآمد اتحادیه شناخته شده است. اما ارائه خدمات برق، گاز و تهویه هوا نیز نه تنها در شش کشور از جمله بلژیک، آلمان، اسپانیا، اتریش، پرتغال و فنلاند به عنوان پردرآمدترین بخش شناخته شده بلکه در دو کشور دیگر نیز در جایگاه دوم قرار گرفته است.

کارمندی دولت نیز در ۱۲ کشور عضو اتحادیه اروپا دومین حرفه کم‌درآمد و در سه کشور یونان، کرواسی و اسلوونی نیز کم‌درآمدترین بخش به شمار می‌رود.



انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز