تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۲.۷۹°
۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶
بیت کوین

پول مجازی بعنوان یک کالا شناخته شد

کمیسیون ناظر بر فعالیت‎های بازار بورس در ایالات متحده آمریکا بیت کوین، پول مجازی را به عنوان یک کالا مانند نفت خام و یا گندم به شمار آورده است.
کد خبر: ۲۰۱۲
اخبار معاصر: کمیسیون ناظر بر فعالیت‎های بازار بورس در ایالات متحده آمریکا بیت کوین، پول مجازی را به عنوان یک کالا مانند نفت خام و یا گندم به شمار آورده است. این برای اولین بار است که این نهاد درباره وضعیت پول مجازی تصمیم‎گیری می‎کند. این کمیسیون دارای صلاحیت نظارت بر معاملات و تبادلات با پول مجازی است.

برخلاف سایر واحدهای پولی مانند دلار و یا یورو، بیت کوین دارای پشتوانه در بانک‎های مرکزی نیست و تنها بر روی اینترنت مبادله می‎شود.

بیت کوین، پول مجازی بعنوان یک کالا شناخته شد

بیت کوین چیست؟

بیت کوین (Bitcoin) یک پول دیجیتال و سیستم پرداخت با کارکردهایی مشابه «پول بی پشتوانه» یا همان پول حکومتی است که بر پایه شبکه همتا به همتا، امضای دیجیتال و اثبات دانایی صفر است و به کاربران امکان می‌دهد که بدون هیچ واسطه‌ای انتقال پول غیرقابل بازگشت انجام دهند. گره‌های شبکه هر معامله را در شبکه اعلام می‌کنند که پس از تأیید در یک سیستم اثبات کار، در یک تاریخچه عمومی به نام Blockchain ذخیره می‌شود. بیت کوین در سال ۲۰۰۹ مبتنی بر عقایدی که ساتوشی ناکاموتو در مقاله‌ای منتشر کرد پایه‌گذاری شد.

بیت کوین امکان پرداخت‌های بسیار کم هزینه را فراهم می‌کند. شبکه بیت کوین سیستم کنترل کننده متمرکز ندارد و توسط هیچ سازمان، مؤسسه و یا نهاد دولتی اداره نمی‌شود. زمان متوسط تأیید هر انتقال بیت‌کوین، تقریباً ده دقیقه است. انتقال پول از یک نقطه به نقطه دیگر در تمام شبکه اطلاع سانی شده و تمام نقاط از آن آگاه خواهند شد.

قبل از ابداع بیت کوین، سیستم‌های مالی آنلاین برای امنیت به یک سیستم کنترل کننده مرکزی احتیاج داشتند. ساتوشی ناکاموتو با ابداع یک شیوه اثبات کار در شبکه همتا به همتا، راهی جایگزین پیشنهاد کرد. بیت کوین پروژه‌ای نسبتاً جدید و شدیداً تحت توسعه است. به همین دلیل توسعه دهندگان آن به کاربران توصیه می‌کنند که به آن به عنوان یک نرم‌افزار آزمایشی نگاه کنند.


انتهای پیام/

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز