تهران ۱۶.۵۱° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰

مقایسه تورم اعلامی مرکز آمار و بانک مرکزی (+نمودار)

کد خبر: ۲۰۱۴۴
بر اساس گزارش وزارت اقتصاد، نرخ تورم ۱۱ ماهه بر مبنای محاسبات بانک مرکزی ۴۴ درصد بوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، وزارت اقتصاد اخیرا در گزارشی به بررسی آمارهای کلان اقتصادی از جمله نرخ تورم اعلامی مرکز آمار و بانک مرکزی پرداخته است. بر این اساس نرخ تورم 11 ماهه بر مبنای محاسبات بانک مرکزی 44 درصد بوده است.

آن طور که مرکز آمار ایران اعلام کرده بود، نرخ تورم سالانه اسفند ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای کشور به ٣٦,٤ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ٢,٢ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

هم‌چنین نرخ تورم سالانه برای خانوارهای شهری و روستایی به ترتیب ٣٦,٢ درصد و ٣٧.٧ درصد می‌باشد که برای خانوارهای شهری ٢,١  واحد درصد افزایش و برای خانوارهای روستایی ٢.٧ واحد درصد افزایش داشته است.

تغییرات قیمت ها در ماه جاری

در گروه عمده « خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به گروه «گوشت قرمز و گوشت ماکیان» (مرغ ماشینی، گوشت گوسفند و گوشت گاو)، گروه «قند و شکر و شیرینی» (قند و شکر) و گروه « روغن‌ها و چربی‌ها » (روغن نباتی جامد، روغن زیتون، روغن مایع) و می‌باشد. در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات»، گروه «پوشاک و کفش»، گروه « هتل و رستوران» (کرایه تالار پذیرایی و غذاهای آماده) و گروه «مبلمان و لوازم خانگی» (ظروف آشپزخانه) بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند. همچنین در این ماه گروه «سبزیجات» (گوجه‌فرنگی، پیاز و خیار) نسبت به ماه قبل کاهش قیمت داشته است. انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز