تهران ۹.۹۱° كمينه ۷.۷۹°  بیشینه ۹.۹۹°
۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴

مزایا و معایب تلویزیونهای شیائومی

کد خبر: ۲۰۱۶۶
شیائومی یک شرکت چینی است که تلویزیون‌های آن به تازگی وارد بازار ایران شده و با وجود اینکه مدت زیادی از ورود آنها نمی‌گذرد (و همچنین مدلهای انگشت شماری در ایران وجود دارند) طرفداران زیادی را به سمت خود کشیده‌اند.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام تی وی خرید، تلویزیون‌های شیائومی علاوه بر اینکه از کیفیت تصویر بالا و وضوح خوبی برخوردار هستند، از لحاظ هوش مصنوعی و رابط کاربری هم کاملا به روز هستند. موفقیت سریع این تلویزیونها را می توان مدیون کیفیت خوب و قیمت بسیار مناسب تلویزیونهای شیائومی دانست. زیرا کیفیت تلویزیونهای شیائومی، شاید به پای برندهای خوشنامی همچون ال جی و سامسونگ نرسد، اما چیزی کم از آنها ندارد.

از لحاظ کیفیت تصویر از فناوری Dolby Vision پشتیبانی نمی کنند اما نمی توان آن را به عنوان یک نقص بیان کرد. زیرا برای تلویزیونهایی که از این فناوری نیز پشتیبانی می کنند، محتوایی با فرمت Dolby Vision وجود ندارد. همچنین برخی منابع صدای ۲۰ واتی تلویزیونهای شیائومی را ضعفی برای آنها نام برده اند در صورتی که بیشتر از ۷۰ درصد تلویزیونهای بازار دارای همین قدرت صدا هستند. به عبارتی دیگر از لحاظ صدا و تصویر نمی توان رخنه ای به تلویزیونهای شیائومی وارد کرد.

سیستم عامل تلویزیونهای شیائومی اندروید می باشد و همانگونه که در جریان هستید اندروید محبوب ترین سیستم عامل موجود در زمینه تنوع نرم افزار و کاربری آسان است. قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای و استفاده از دستیارهای صوتی رایج در بازار از دیگر ویژگی های بسیار خوب این تلویزیونها به شمار می روند. برای اکثر تلویزیونهای شیائومی حافظه های داخلی (چه از نوع اجرایی و چه از نوع ذخیره سازی) تعبیه شده که خود یکی از مزیتهای این تلویزیونها به شمار می آید.

قیمت تلویزیونهای شیائومی را با توجه به کیفیت و ویژگی های آنها می توان یکی از بهترین مزیتهای این محصولات بیان کرد و برای مثال قیمت یک تلویزیون ۶۵ اینچ شیائومی با یک تلویزیون ۵۵ اینچ ال جی تقریبا برابر است. کارایی این تلویزیونها نیز در مقایسه با سایر برندها، تنها تفاوتهای جزئی دارند و این تفاوتها را هم می توان با توجه به قیمت بسیار مناسب آنها نادیده گرفت. تفاوت تلویزیونهای شیائومی با سایر تلویزیونها (از قبیل ال جی و سامسونگ) تنها در موارد فنی بسیار ناچیز از قبیل نرخ رفرش کمتر (که ممکن است به هنگام بازی های گرافیک بالا به چشم بخورد) قابل بیان است اما از لحاظ وضوح و کیفیت تصویر نمی توان تفاوتی در آنها احساس کرد.

با توجه مواردی که در بالا ذکر شد خرید تلویزیون شیائومی برای تمامی افرادی که قصد خرید تلویزیون با امکاناتی کاربردی دارند بسیار گزینه مناسبی خواهد بود، زیرا علاوه بر اینکه قیمت پایین تری دارند از کیفیت بالایی هم برخوردار هستند و حتی می توانند نظر افراد مشکل پسند را نیز به سمت خود جلب کنند. انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : شیائومی
ارسال نظر

آخرین اخبار روز