تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵

نشست برجام / دیپلمات روس از «پیشرفت اولیه» خبر داد

شرکت‌کنندگان توافق کردند که نشست آتی کمیسیون در سطح معاونان در روز چهارشنبه ۲۵ فروردین برگزار شود.
کد خبر: ۲۰۲۶۶
دومین نشست حضوری نشست مشترک برجام که از روز سه شنبه ۱۷ فروردین ماه در وین، پایتخت اتریش از سر گرفته شده بود، روز جمعه ۲۰ فروردین پشت درهای بسته در همین شهر برگزار شد و بعد از حدود یک ساعت و نیم پایان یافت.

پایان دومین نشست کمیسیون مشترک برجام؛ دیپلمات روس از «پیشرفت اولیه» خبر داد

به گزارش یورونیوز، ارائه گزارش رایزنی‌های فنی صورت گرفته در جلسات گروه‌های کارشناسی هسته‌ای و لغو تحریم، مهم‌ترین دستور کار نشست امروز بود، اما هنوز جزئیات چندانی از درونمایه گفتگوها در این نشست منتشر نشده است.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با همرسان کردن پیامی در توییتر از پایان «رضایت‌بخش» نشست امروز خبر داد. او نوشت: «جلسه کمیسیون مشترک [برجام] در وین به پایان رسید. اعضای برجام کارهایی را که طی سه روز گذشته به دست کارشناسان انجام شده، ارزیابی کرده و پیشرفت اولیه را با رضایت خاطرنشان کردند. کمیسیون بار دیگر در هفته آینده برای حفظ این حرکت مثبت تشکیل جلسه می‌دهد.»

به گزارش اسکای نیوز، نماینده چین هم پس از پایان دومین نشست کمیسیون برجام در وین گفت که مذاکرات درباره توافق هسته‌ای با ایران در مسیر درست پیش می‌رود و اختلافات در حال کاهش است.

به گزارش رسانه‌های ایران، سید عباس عراقچی، نماینده تهران در این دور مذاکرات در وین ضمن تأکید بر اراده کشورش برای «تعامل جدی» گفته است که این سیاست مشروط به مشاهده اراده سیاسی جدی در دیگر طرف‌های گفتگوست. عراقچی بار دیگر تأکید کرد که لغو کلیه تحریم‌های آمریکا علیه ایران گام ضروری برای احیای برجام است و ایران آماده است تا پس از راستی‌آزمایی لغو تحریم‌ها، «اقدامات جبرانی» خود را متوقف ساخته و به تعهدات برجامی‌اش بازگردد.

در پایان جلسه روز جمعه، شرکت‌کنندگان توافق کردند که نشست آتی کمیسیون در سطح معاونان در روز چهارشنبه ۲۵ فروردین برگزار شود.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز