تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۷.۷۹°
۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲

خُلف وعده سازمان تأمین اجتماعی با عدم افزایش حقوق بازنشستگان/ برخورد با مسئولان خاطی!

کد خبر: ۲۰۲۸۸


رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی تهران با اشاره به اقدام عجیب مسئولان این سازمان برای صدور احکام جدید حقوق بازنشستکان در سال ۱۴۰۰ گفت: این سازمان به وعده خود در مورد افزایش حقوق بازنشستگان عمل نکرده است. 

علی دهقان‌کیا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با انتقاد از سازمان تامین اجتماعی در رابطه با صدور احکام جدید حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی اظهار کرد: در حالی که قرار بود احکام جدید بازنشستگان در سال 1400  بر مبنای مرحله دوم متناسب‌سازی همچنین افزایش سنواتی صادر شود در اقدامی عجیب این کار از سوی سازمان تأمین اجتماعی انجام نگرفته است.

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی تهران گفت: در سال گذشته با توجه به تبعیضی که بین بازنشستگان کشوری و تأمین اجتماعی پیش آمد، کانون بازنشستگان جلسات متعددی را با مسئولان سازمان تأمین اجتماعی با موضوع رفع تبعیض برای بازنشستگان تأمین اجتماعی برگزار کرد و در نهایت این جلسات منجر به اجرای مرحله نخست متناسب‌سازی در مرداد ماه سال گذشته شد.
وی تصریح کرد: همچنین در روزهای پایانی سال گذشته، مرحله دوم متناسب‌سازی از سوی سازمان تأمین اجتماعی انجام شد به طوری که براساس انجام این متناسب‌سازی حداقل حقوق بازنشستگان با 30 سال سابقه حدود 4 میلیون و 100 تا 4 میلیون و 300 خواهد شد و سایر سطوح نیز حدود 26 درصد افزایش خواهند یافت.

دهقان‌کیا تصریح کرد: برهمین اساس قرار بود احکام حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی از 19 فروردین‌ ماه برمبنای دستمزد اسفند 99 همچنین متناسب‌سازی مرحله دوم و افزایش سنواتی صادر شود که متأسفانه به‌صورت عمد یا غیرعمد این احکام برمبنای دستمزد حقوق تیر ماه 99 صادر شده است. 

وی گفت: این اقدام منجر به دلخوری و اعتراض بازنشستگان شده است و روز گذشته روز بسیار سختی برای بازنشستگان رقم خورده است؛ در روز گذشته جلسه‌ای را با مسئولان سازمان تأمین اجتماعی برقرار کردیم و مدیرعامل این سازمان تأکید کرد که ظرف امروز یا فردا احکام جدید برمبنای دستمزد سال 99 به همراه مرحله دوم متناسب‌سازی و افزایش سنواتی صادر خواهد شد.

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی تهران با انتقاد از رویه مدنظر سازمان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: این اقدام عجیب جای گلایه و شکایت دارد و امیدواریم وزیر رفاه نسبت به این اتفاق، ورود کند و با مسئولان خاطی برخورد کند.
انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز