تهران ۱۴.۹۹° كمينه ۱۱.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶

ایرباس در سه ماه نخست سال ۱۲۵ هواپیما فروخت

کد خبر: ۲۰۳۳۶
فروش هواپیماهای ایرباس در ماه مارس در مقایسه با ماه پیش از آن دو برابر شد. ایرباس در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ با وجود لغو بسیاری از سفارش‌های خود موفق به فروش ۱۲۵ فروند هواپیما شده است.
 
به گرارش معاصرنیوز به نقل از دویچه وله، ایرباس، شرکت هواپیماسازی اروپایی و سازنده بزرگترین هواپیمای جت مسافربری جهان اعلام کرد که در سه ماهه نخست سال جاری ۱۲۵ فروند هواپیما تحویل مشتریان خود داده است. ایرباس در قیاس با سال پیش حتی توانسته است سه هواپیما بیشتر بفروشد.

طبق گفته مقام‌های ایرباس، در ماه مارس ۷۲ فروند هواپیما فروخته شده در حالی‌ که در ماه فوریه این شرکت توانسته بود فقط ۳۲ هواپیمای مسافربری بفروشد.

در مقایسه با ماه قبل تعداد سفارش‌ها برای خرید هواپیماهای ایرباس نیز از ۲۱ سفارش به ۲۸ سفارش افزایش پیدا کرده است. با این وجود به دلیل بحران پاندمی کرونا تعداد زیادی از سفارش‌ها لغو شده‌اند.

در مجموع کل سود خالص ایرباس به دلیل بحران کرونا ۶۱ درصد کاهش پیدا کرده است.
طبق گزارش جدید این شرکت هواپیما‌سازی، اکنون نشانه‌هایی از رونق مشاهده می‌شود. در ماه مارس ایرباس فقط هشت سفارش خود را از دست داد در حالی که در ماه فوریه ۹۲ سفارش لغو شده بود.

گیوم فاوری، مدیر اجرایی ایرباس می‌خواهد در سال جاری حداقل به اندازه سال قبل هواپیما به مشتریان خود تحویل دهد. ایرباس سال گذشته ۵۶۶ فروند هواپیما فروخت در حالی که سال ۲۰۱۹ فروش این شرکت به ۸۶۳ هواپیما می‌رسید.

پاندمی کرونا منجر به از بین رفتن ۱۵ هزار شغل در شرکت هواپیماسازی ایرباس شده است. این شرکت در سال ۲۰۲۰ متحمل ضرری میلیاردی شد. ایرباس تولید خود را به دلیل پاندمی کرونا ۴۰ درصد کاهش داده است.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز