تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۹.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۷

کرملین: بایدن در تماس تلفنی با پوتین خواهان عادی سازی روابط شد

بیانیه کرملین اضافه کرده که این تماس به ابتکار واشنگتن صورت گرفته و پوتین نظرات خود را در مورد شرق اوکراین و تشدید درگیری‌ها در این منطقه بیان کرده است.
کد خبر: ۲۰۵۹۲
کاخ کرملین اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفته است که خواهان عادی سازی روابط دوجانبه و همکاری در زمینه کنترل تسلیحات، برنامه هسته‌ای ایران، افغانستان و تغییرات آب و هوایی است.

کرملین: بایدن در تماس تلفنی با پوتین خواهان عادی سازی روابط شد

به گزارش ایسنا، به نقل از یورونیوز، در بیانیه کاخ کرملین همچنین تأیید شده که بایدن ملاقات سطح بالایی با پوتین را پیشنهاد کرده است اما توضیحی درباره پاسخ رهبر روسیه به این پیشنهاد نداده است.

بیانیه کرملین اضافه کرده که این تماس به ابتکار واشنگتن صورت گرفته و پوتین نظرات خود را در مورد شرق اوکراین و تشدید درگیری‌ها در این منطقه بیان کرده است.

کرملین همچنین خبر داده که دو طرف آمادگی خود را برای ادامه گفتگو در مورد مهم‌ترین زمینه‌های تأمین امنیت جهانی بیان کرده‌اند که نه تنها منافع روسیه و آمریکا بلکه کل جامعه بین‌المللی را تأمین می‌کند.

کاخ سفید اوایل روز سه شنبه از برقراری این تماس خبر داده بود.

روابط میان مسکو و واشنگتن به دلیل اختلاف در مورد موضوع‌های مختلفی مانند بحران اوکراین، سوریه، اتهام‌های مربوط به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، جاسوسی و حملات سایبری در پائین‌ترین سطح خود قرار دارد.

کاخ سفید با انتشار اطلاعیه‌ای گفت که در این تماس همچنین بر عزم آمریکا و روسیه برای تداوم گفت‌وگوی ثبات استراتژیک در مورد کنترل تسلیحات و مسائل امنیتی کنونی تاکید شد.

کاخ سفید ضمن تاکید بر اظهارات بایدن مبنی بر انجام اقدامات شدید برای دفاع از منافع ملی آمریکا در قبال حملات سایبری و مداخله روسیه در انتخابات، تصریح کرد: باید بر تعهد بی‌دریغ واشنگتن از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تاکید کرد. وی از اقدام ناگهانی روسیه در تجمع سربازان در مرز اوکراین و کریمه اشغالی ابراز نگرانی کرده و مسکو را به کاهش تنش فراخواند.

کاخ سفید هدف از تماس تلفنی روسای جمهور آمریکا و روسیه را «برقراری رابطه پایدار و قابل پیش‌بینی» با مسکو خوانده و افزود: بایدن به پوتین پیشنهاد برگزاری یک نشست در کشور سوم طی ماه‌های آتی به منظور بررسی مسائل پیش رو، داد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز