تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۴.۷۹°
۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹

اولین مذاکرات امنیتی آلمان و ژاپن برای بازدارندگی مقابل چین

در جریان مذاکرات به اصطلاح ۲+۲ وزرای خارجه و وزرای دفاع ژاپن و آلمان برای افزایش همکاری توافق کرده‌اند.
کد خبر: ۲۰۵۹۹
ژاپن و آلمان در مذاکرات امنیتی روز سه‌شنبه برای توسعه همکاری نظامی خودشان، در شرایطی که دو کشور "دغدغه مشترکی" درباره افزایش قدرتنمایی چین در منطقه هند – پاسیفیک دارند، توافق کردند.

اولین مذاکرات امنیتی آلمان و ژاپن برای بازدارندگی مقابل چین

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در جریان مذاکرات به اصطلاح ۲+۲ که به صورت آنلاین برگزار شد، وزرای خارجه و وزرای دفاع ژاپن و آلمان برای افزایش همکاری در انتقال تجهیزات دفاعی، نظامی و فناوری بر پایه پیمان اشتراک خودشان که ماه مارس به امضا رسید، توافق کرده‌اند.

وزارت خارجه ژاپن در بیانیه‌ای اعلام کرد، چهار وزیر درباره ادعاهای ارضی چین در دریاهای چین جنوبی و شرقی تبادل نظر کردند و "نگرانی عمیق" خودشان را درباره وضعیت در هنگ‌کنگ و اوضاع حقوق بشری در منطقه سین‌کیانگ ابراز کردند.

آلمان تحرکات خودش را در منطقه هند – پاسیفیک افزایش داده و یک ناوچه به این منطقه اعزام خواهد کرد. ژاپن با استقبال از این طرح، پیشنهاد برگزاری مانورهای دریایی مشترک و مشارکت آلمان در ماموریت گشت‌زنی برای نظارت بر تجارت کشتی به کشتی کره‌شمالی را مطرح کرد.

ژاپن و ایالات متحده دیدگاهی موسوم به "هند – پاسیفیک آزاد و باز" را برای همکاری اقتصادی و امنیتی در میان کشورهایی که ارزش‌های مشترکی برای مقابله با رشد نفوذ چین دارند، پرورش داده‌اند. آمریکا و ژاپن به علاوه استرالیا و هند موسوم به گروه "چهار" برای جلب حمایت بیشتر تلاش می‌کنند. آلمان سال گذشته با انتشار رهنمودهای سیاسی برای منطقه هند – پاسیفیک تلاش دارد تا نقش فعال‌تری در آسیا ایفا کند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز