تهران ۹.۹۱° كمينه ۷.۷۹°  بیشینه ۹.۹۹°
۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸

وضعیت بحرانی کرونا در ایران؛ بیمارستان بزرگ دزفول دیگر جا ندارد

کد خبر: ۲۰۶۲۰

اوضاع ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در ایران همچنان بحرانی است و تعداد افرادی که هر روز به ویروس کرونا آلوده می‌شوند روز به روز در حال افزایش است.

مدیر بیمارستان بزرگ دزفول به خبرگزاری ایسنا گفته است که تمام بخش‌های این بیمارستان درگیر کرونا شده و این بیمارستان دیگر برای بستری کردن بیمار جا ندارد.

عباس شیخی همچنین با تاکید بر اینکه در طول ۲۰ سال سابقه کاری خود تاکنون این تعداد بیمار بدحال در اورژانس و بیمارستان ندیده است از مردم خواست پروتکل‌ها را رعایت کنند چرا که به دلیل شیوع نوع انگلیسی ویروس کرونا، بیماران خیلی سریع بدحال می‌شوند و باید در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شوند.


طبق آخرین اعلام مسئولان وزارت بهداشت ایران با فوت ۲۹۱ نفر دیگر، تعداد کل جان باختگان کرونایی در ایران به ۶۵ هزار و ۵۵ نفر رسیده است.

مسئولان بهداشتی ایران در روزهای اخیر هشدار داده‌اند موج چهارم که بعد از تعطیلات نوروز و به دلیل سفرها و دیدارهای خانوادگی شدت گرفته، بسیار سهمگین و وحشتناک در حال ستاندن جان بسیاری از افراد است.

در همین حال رئيس جمهوری ایران تاکید کرد واردات واکسن یک وظیفه است. حسن روحانی همچنین از تمام شرکت‌های خصوصی و همچنین افرادی که توانایی واردات واکسن مورد تایید وزارت بهداشت را داشته باشند خواست در این امر ورود کنند و دولت هم تا هر اندازه که لازم باشد برای این امر ارز به نرخ سامانه نیما تخصیص خواهد داد.

در همین حال کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو که پیشتر همین مسئولیت را در وزارت بهداشت بر عهده داشت مدعی شده که دو کشور اروپایی متقاضی دریافت واکسن ایرانی کرونا هستند.

تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۱۱۸ هزار نفر در ایران به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند و از این تعداد بر اساس آمارهای رسمی بیش از ۶۵ هزار نفر زندگی خود را از دست داده‌اند.

وزارت بهداشت ایران می‌گوید در حال حاضر ۲۹۵ شهرستان در وضعیت قرمز و ۹۹ شهرستان هم نارجی هستند. همچنین فقط ۴۵ شهرستان در وضعیت زرد و تنها ۹ شهرستان در شرایط آبی قرار دارند.

بر اساس آمارهای جهانی، تاکنون نزدیک به ۳ میلیون نفر در سراسر دنیا در پی آلودگی به ویروس کرونا جان باخته‌اند. بیشترین شمار درگذشتگان، بیش از ۵۷۷ هزار قربانی، در ایالات متحده به ثبت رسیده است. بعد از آمریکا، بیشترین میزان آمار درگذشت کرونایی به ترتیب در کشورهای برزیل، مکزیک و هند به ثبت رسیده است.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
برچسب ها : کرونا دزفول
ارسال نظر

آخرین اخبار روز