تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹

قطع حمایت مالی از فدراسیون فوتبال آلمان به علت اشتباه داور

کد خبر: ۲۰۷۳۱
شرکت "Flyeralarm" که جزو حامیان مالی فدراسیون فوتبال آلمان است، همکاری خود را با این نهاد قطع می‌کند. این شرکت که حامی مالی اصلی باشگاه ورتس‌بورگ در بوندس‌لیگا ۲ نیز است، از قضاوت داوران در دیدارهای ورتس‌بورگ شاکی است.

به گزارش معاصرنیوز به نقل از دویچه وله، حامی مالی اصلی باشگاه فوتبال کیکرس ورتس‌بورگ که سهم بزرگی در تامین بودجه سالانه این باشگاه دارد، شرکت "Flyeralarm" است.

این شرکت همچنین به عنوان مهم‌ترین اسپانسر فوتبال بوندس‌لیگای زنان آلمان و تیم ملی فوتبال زنان آلمان نیز نقش حمایت‌کننده قابل توجهی را در فدراسیون فوتبال آلمان"DFB" ایفا می‌کند.

Flyeralarm در چارچوب دیدارهای تیم ملی فوتبال مردان آلمان نیز عضو گروه اسپانسرهای مطرح به شمار می‌رود. گفتنی است که حجم کمک مالی این اسپانسر به DFB هر سال بالغ بر ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو است.

اما اینک این شرکت تجاری که تولیدکننده محصولات چاپ است، ناگهان و غیرمنتظره اعلام کرده است که همه کمک‌های مالی خود ب‍ه فدراسیون فوتبال آلمان را متوقف می‌کند.

این تصمیم در عرصه فوتبال آلمان در این روزها بسیار خبرساز شده است. اما علت این موضع‌گیری و واکش صریح Flyeralarm چیست؟

تیم فوتبال کیکرس ورتس‌بورگ قعرنشین بوندس‌لیگای ۲ آلمان و در معرض خطر سقوط به لیگ ۳ فوتبال آلمان است. اما این تیم همچنان از بخت حفظ بقا در این لیگ حرفه‌ای فوتبال آلمان، برخوردار است.

بازیکنان، کادر فنی و مدیران این باشگاه در فصل جاری فوتبال بوندس‌لیگای ۲ آلمان از عملکرد داوران در دیدارهای کیکرس ورتس‌بورگ بسیار شاکی و دلخور هستند.

عاملی که سرانجام باعث واکنش قاطع و کناره‌گیری Flyeralarm از ادامه حمایت مالی فدراسیون فوتبال آلمان شد، اتفاقاتی بود که در چارچوب دیدار تیم‌های کیکرس ورتس‌بورگ و اف.ث. نورنبرگ در هفته ۲۸ بوندس‌لیگای ۲ رقم خورد.

در دقیقه ۱۹ این بازی لوکاس مول، مدافع تیم نورنبرگ، مرتکب خطای سنگین و عمدی بر روی ریج مانسی، مهاجم تیم کیکرس ورتس‌بورگ شد که مجازات واضح آن، طبق فهرست قوانین داوری فوتبال، بدون هیچ شک و ابهامی، کارت قرمز و اخراج از زمین است.

اما توبیاس رایشل، داور این دیدار، در کمال ناباوری فقط کارت زرد و یک اخطار را برای لوکاس مول در نظر گرفت.

این قضاوت سرانجام تحمل تورستن فیشر، رئیس شرکت Flyeralarm را "لبریز" کرد و به پایان رساند. تورستن فیشر پس از پایان بازی اعلام کرد که «به طور شفاهی همه قراردادهای شرکت Flyeralarm با فدراسیون فوتبال آلمان را فسخ» می‌کند.

رئیس شرکت Flyeralarm در توضیح این تصمیم تاکید کرد که «بدون احساساتی‌شدن و با آرامش کامل» به این نتیجه قطعی رسیده است.

شایان ذکر است که فسخ قرارداد حمایت مالی با فدراسیون فوتبال آلمان به علت نارضایتی از عملکرد داوران، به این شکل برای نخستین بار در تاریخ فوتبال آلمان مشاهده می‌شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز