تهران ۱۱.۷۳° كمينه ۶.۷۹°  بیشینه ۱۱.۹۹°
۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶

روسیه سفیر انگلیس را احضار کرد

کد خبر: ۲۰۷۹۱
 در پی احضار سفیر روسیه در انگلیس به وزارت امور خارجه این کشور و اعلام حمایت لندن از تحریم های واشنگتن علیه مسکو، دبورا برونرت سفیر انگلیس به وزارت خارجه روسیه احضار شد. 
به گزارش ایرنا، خبرگزاری تاس روز جمعه در خبری فوری اعلام کرد: دبورا برونرت سفیر انگلیس در مسکو لحظاتی پیش وارد ساختمان وزارت خارجه روسیه شد

سفیر انگلیس در مسکو از پاسخ دادن به سوالات خبرنگاران خودداری کرد. 

وزارت امور خارجه انگلیس روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که سفیر روسیه را به دلیل آنچه نگرانی عمیق این کشور از فعالیت‌های شریرانه مسکو از جمله حملات سایبری و استقرار نیروهای روسیه در مرز با اوکراین خواند احضار کرد.

به گزارش ایرنا، یک سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس اعلام کرد که در این جلسه فیلیپ بارتون معاون وزیر امور خارجه برای طرف روس روشن ساخت که دولت لندن از تحریم‌های جدید آمریکا در واکنش به اقدامات اخیر روسیه حمایت می‌کند.

دولت جو بایدن دیروز این تحریم های جدید علیه روسیه را به بهانه اقدامات روسیه از جمله هک و حملات سایبری و همچنین مداخله مسکو در انتخابات آمریکا وضع کرد. براساس این تحریم ها، آمریکا همچنین ۱۰ دیپلمات روس را از خاک آمریکا اخراج کرد. خبرگزاری اسپوتنیک نیز گزارش داد که ۳۲ فرد و نهاد روسی تحت این تحریم ها قرار گرفته اند.

معاون وزیر امور خارجه انگلیس در جلسه روز گذشته با سفیر روسیه، مراتب نگرانی لندن را نسبت به استقرار نیروهای مسکو در مرز با اوکراین ابراز و ادعا کرد که این فعالیت‌ها تهدید آمیز و باعث ایجاد بی ثباتی می‌شود. این دیپلمات انگلیسی افزود: «روسیه باید اقدامات تحریک آمیز و تنش‌زا  را در راستای تعهدات بین‌المللی‌اش متوقف کند.»

در پی وضع تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه، جان سالیوان سفیر آمریکا در مسکو نیز به وزارت امور خارجه روسیه احضار شد.

به گزارش ایرنا از  مسکو، سفیر آمریکا در مسکو روز پنجشنبه بر خلاف رسم رایج از بخش پشت ساختمان وزارت امور خارجه روسیه وارد شد.

بر اساس گزارش رسانه ها، جان سالیوان سفیر آمریکا در مسکو برای جلوگیری از جلب توجه رسانه ها، از ورود از درب اصلی ساختمان وزارت خارجه روسیه که تعدادی از خبرنگاران برای تهیه خبر منتظر وی بودند خودداری کرد.

رسانه ها همچنین اعلام کردند که سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه با سالیوان دیدار کرده و درخصوص وضعیت پیش آمده در روابط دوجانبه و امکان پاسخ روسیه به اقدامات غیردوستانه واشنگتن با وی گفت و گو کرد. 

 ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز دیروز اعلام کرد: روسیه پاسخ به تحریم های جدید آمریکا ازجمله اخراج دیپلمات های روسی از این کشور را آماده می کند و در آینده نزدیک در مورد آن اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، زاخارووا روز پنجشنبه در نشست خبری هفتگی در پاسخ به این سوال که آیا دستور مشخصی پس از گفت و گوی تلفنی اخیر روسای جمهوری روسیه و آمریکا به سازمان های دو کشور داده شده و آیا مقدمات برای اجلاس سران روسیه و آمریکا فراهم می شود، خاطرنشان کرد که با توجه به اقدامات امروز آمریکا (وضع تحریم های جدید) چنین بنظر می رسد که پیام هایی که به طرف آمریکایی داده شد به آدرس مشخص نرسید.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه پاسخ روسیه به تحریم های آمریکا اجتناب ناپذیر است، خطاب به خبرنگاران اظهار داشت: این پاسخ آماده می شود و بزودی از آن مطلع خواهید شد. در زمان حاضر کارشناسان ما در حال تنظیم آن هستند.

 وی این را نیز گفت که واشنگتن سعی دارد روابط دوجانبه با مسکو را نابود کند. 

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
برچسب ها : روسیه مسکو
ارسال نظر

آخرین اخبار روز