تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۲.۷۹°  بیشینه ۱۳.۹۹°
۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۹
مشاور رئیس جمهور:

اسناد در دست مردم از اراضی جزیره قشم از مساحت خود جزیره بیشتر بود

در مناطق آزاد هیچ فعالیتی را نمی‌توانیم انجام دهیم مگر اینکه به حوزه زمین به صورت جدی بپردازیم و به عنوان یکی از زیرساخت‌های اساسی برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد.
کد خبر: ۲۰۸۷۹
دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: در یکی از بررسی‌های صورت گرفته، یک و نیم برابر مساحت جزیره قشم، سند اراضی این جزیره در دست مردم بود.

اسناد در دست مردم از اراضی جزیره قشم از مساحت خود جزیره بیشتر بود

‌به گزارش صدا و سیما، حمیدرضا مؤمنی امروز در مراسم امضای تفاهم نامه مشترک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی افزود: یکی از برکات این تفاهم نامه و اجرای قانون جامع حد نگار در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، این است که تکلیف این اراضی و اسناد مشخص می‌شود.

وی بر ساماندهی یکی از بزرگترین معضلات در مناطق با صدور اسناد کاداستری تأکید کرد و گفت: حفظ و صیانت از حقوق بیت المال یکی دیگر از اهداف اجرای قانون جامع حد نگار (کاداستر) در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است و نباید حقوق بیت المال پایمال شود و با مشخص کردن دقیق ابعاد اراضی در مناطق آزاد، این مهم عملی خواهد شد.

مؤمنی ابراز امیدواری کرد: در خصوص اراضی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، برای آخرین بار و به عنوان فصل الخطاب تصمیم مناسبی گرفته شود و برای همیشه این موضوع را قانونمند کنیم.

وی با اشاره به اهداف این تفاهم نامه مشترک افزود: قانونمند شدن املاک در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، شفافیت در اراضی و املاک و تعیین تکلیف مالکیت اراضی از جمله اهدافی است که در این تفاهم نامه دنبال می‌کنیم.

مؤمنی با بیان اینکه در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، موضوع زمین بسیار اهمیت دارد گفت: زمین رکن اصلی سرمایه گذاری در این مناطق است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی افزود: موضوع زمین به صورت اساسی به درآمدهای مناطق گره خورده و از سوی دیگر بحث توسعه مناطق آزاد نیز بر مبنای زمین و اراضی قابل انجام است.

مؤمنی گفت: در مناطق آزاد هیچ فعالیتی را نمی‌توانیم انجام دهیم مگر اینکه به حوزه زمین به صورت جدی بپردازیم و به عنوان یکی از زیرساخت‌های اساسی برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی به اراضی و اسناد موجود در منطقه آزاد قشم اشاره کرد و افزود: در این منطقه با پدیده‌ای به نام اسناد رفسنجان مواجه بودیم.

مؤمنی با بیان اینکه بیش از ۷ هزار سند در منطقه آزاد قشم داشتیم افزود: حدود اربعه این اسناد مشخص نبود.

وی اجرای قانون جامع حد نگار (کاداستر) در مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی را مورد استقبال همه مدیران و مسئولان این مناطق دانست و گفت: این موضوع، یک الزام قانونی است و سعی می‌کنیم امسال این موضوع را نهایی کنیم و از سوی دیگر تکلیف مخاطبان و حق و حقوق آنان به صورت واقعی مشخص شود.

وی افزود: ما این قول را می‌دهیم که در حداقل زمان، اقدامات لازم را برای تعیین تکلیف اراضی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی انجام دهیم و یکی از معضلات عمده‌ای که در این مناطق وجود داشته، را ساماندهی کنیم.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز