تهران ۱۵.۴° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷

انتقاد دهنوی( هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی )از عدم پرداخت حقوق سربازان

کد خبر: ۲۰۹۲۸
 
یک عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی از عدم پرداخت حقوق سربازان انتقاد کرد. 
به گزارش ایسنا، سید محسن دهنوی در تذکری در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در اخطاری به رئیس جمهور درباره حقوق سربازان گفت: در بررسی و تصویب بودجه سال ۱۴۰۰ به همت مجلس حقوق سربازان چهار برابر افزایش یافت و با توجه به اینکه ۳۵۰ هزار نفر به سربازی می روند و علی رغم اینکه به فرآیند سربازی اشکال وارد است، اما در این فرآیند سربازی مشکل‌دار نیز حقوق سربازان پرداخت نمی‌شود. بدین معنی که سربازی که باید ۶۰ تا ۹۰ درصد حقوق پایه دریافت داشته باشد که مبلغ یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می شود، اما ۳۵۰ هزار تومان دریافت می کند. آیا با این حقوق می توان زندگی کرد؟

وی ادامه داد: به قانون بودجه سال جاری در قالب تبصره ۱۴ در حدود ۳ هزار میلیارد از یک سو و ۲  و ۶۰۰ میلیارد در جای دیگر که مجموعاً ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد است، بابت تامین حقوق سربازان اضافه شد تا در سال ۱۴۰۰ پرداختی سربازان براساس قانون صورت گیرد، اما با پیگیری های بنده، ستاد کل نیروهای مسلح  می گوید که دولت این پول را نمی دهد و آن را در اولویت آخر گذاشته است و در این خصوص سازمان برنامه و بودجه به سازمان هدفمندی یارانه ها پاسکاری می کند و سازمان هدفمندی یارانه ها می گوید این موضوع اولویت آخر ما است.

نماینده تهران در مجلس اضافه کرد: مجلس مصوب کرده که باید حقوق سربازان در سال ۱۴۰۰ پرداخت شود، بنابراین دولت و آقای روحانی موظف هستند که قانون را اجرا کنند، لذا از ریاست مجلس تقاضا می شود که پیگیر این موضوع باشند، چرا که خیلی از این سربازان عزیز از اقشار ضعیف می باشند.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: مگر فرزندان آقایان مسئولان و آقازاده ها به سربازی می روند؟، خیلی از آنها به نحو دیگری دوره سربازی را طی می کنند، اما بسیاری از اقشار ضعیف سربازی می روند و به این حقوق نیاز دارند، بنابراین مجلس نقش خود را ایفا کرده است و از ریاست مجلس تقاضا می شود که پیگیری کنند که حقوق سربازان براساس مصوبه مجلس پرداخت شود تا بخشی از درد و آلام سربازان عزیز برطرف شود.

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به این اخطار خطاب به معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در این خصوص با آقای نوبخت صحبت می کنم، چرا که سربازان ما در حال حاضر از حداقل معیشت ها حتی برای رفت و آمد به پادگان نیز محرومند. همچنین وضعیت لباس دادن، وضعیت خوراک و سایر خدمات آنها مناسب نیست که در این خصوص مجلس به درستی و خوب توجه کرد که باید وضعیت معیشتی سربازان افزایش پیدا کند، چراکه این عزیزان در خدمت نظام هستند و وظیفه ما این است که به آنها رسیدگی کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه مجلس تامین منابع کرده و این تامین منابع نیز قوی بوده و از منابع واهی نیست، اینکه سازمان برنامه و بودجه تفسیر دیگری داشته باشد، کار بدی است، بنابراین لازم است دولت درخصوص افزایش حقوق سربازان اقدامات لازم را انجام دهد و امید است که دولت با رسیدگی به سربازان، محرومین و مستضعفان در سال آخر عاقبت بخیر شود.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
برچسب ها : سربازان حقوق
ارسال نظر

آخرین اخبار روز