تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷

رونمایی از کانسپت آئودی A6 E-Tron (+عکس)

این کانسپت یک سدان نیست و به شکل یک Sportback زیبا ساخته شده است.
کد خبر: ۲۱۰۷۷

A ۶ E-Tron یک خودرو کم ارتفاع و زیبا با چرخ‌های بزرگ ۵۵.۸۸ سانتی متری و نمای جانبی خاص است. 

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، آئودی A۶ برای اولین بار در نمایشگاه اتومبیل شانگهای ۲۰۲۱ حضور پیدا کرد. این کانسپت یک سدان نیست و به شکل یک Sportback زیبا ساخته شده است. آئودی A۶ کمی متفاوت از نسخه‌ای است که در چین به فروش می‌رسد.

نکته جالب توجه این است که A۶ E-Tron یک خودرو کم ارتفاع و زیبا با چرخ‌های بزرگ ۵۵.۸۸ سانتی متری و نمای جانبی خاص است. A۶ E-Tron با طول ۴.۹۶ متر، ۱.۹۶ متر عرض و ۱.۴۴ متر ارتفاع، تقریباً شبیه A۷ Sportback را دارد.

چراغ‌های جلوی LED ماتریس باریک است، به این معنی که آن‌ها به صورت پروژکتور طراحی شده اند. در نمای عقب، کانسپت A۶ E-Tron یک چراغ گسترده OLED دیجیتال مانند فیس لیفت Q۵ را داراست. آئودی ادعا می‌کند که این فناوری با تنظیمات نامحدود، بسیار براق و سرشار از نور است و می توان گفت از جمله مواردی به شمار می رود که دارای جلوه فضایی سه بعدی فانتزی است که  قبلاً در یک وسیله نقلیه از اینگولشتات دیده شده بود.

رونمایی از کانسپت آئودی A6 E-Tron (+عکس)

همانطور که انتظار می‌رفت، این کانسپت براساس Premium Platform Electric ساخته شده توسط آئودی و پورشه است. Q۶ E-Tron و نسل بعدی Macan اولین خودروهایی هستند که از سال ۲۰۲۲ از زیر ساخت‌های PPE استفاده می‌کنند. A۶ E-Tron با موتور‌های الکتریکی دوتایی تولید می‌شود که دارای خروجی ترکیبی ۴۷۰ اسب بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر است. این خودرو برقی برای رسیدن به سرعت ۰ تا  ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به کمتر از چهار ثانیه نیاز دارد.


کانسپت آئودی دارای یک صفحه نمایش لمسی است. بسته بزرگ باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی برای توزیع مطلوب وزن بین محور‌ها نصب شده است و از شارژ سریع تا ۲۷۰ کیلووات پشتیبانی می‌کند. این خودرو قادر است با ۱۰ دقیقه شارژ بیش از۳۰۰ کیلومتر را بپیماید، در حالی که رسیدن از ۵ تا ۸۰ درصد در کمتر از ۲۵ دقیقه انجام می‌شود.

با پر بودن باتری، A۶ E-Tron می‌تواند بیش از ۷۰۰ کیلومتر در هر WLTP را طی کند. این رقم چشمگیر فقط با نصب یک باتری نسبتاً بزرگ امکان پذیر نیست، بلکه به دلیل بدنه آیرودینامیکی خودرو با ضریب درگ ۰.۲۲ است. متأسفانه، آئودی هنوز آماده نشان دادن فضای داخلی کانسپت نیست، اما می‌گوید A۶ E-Tron مبتنی بر مدل‌های الکتریکی PPE از سال آینده ارائه می‌شود.

رونمایی از کانسپت آئودی A6 E-Tron (+عکس)



انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز