تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۸۴°  بیشینه ۲۶.۷۹°
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۳

احضار ۱۲ باشگاه سوپرلیگ به جلسه اضطراری فیفا

کد خبر: ۲۱۱۱۹
شبکه اسکای اسپورت از جلسه اضطراری فیفا با ۱۲ باشگاه جدایی طلب خبر داد و نوشت: احتمال انصراف برخی از تیم‌ها از سوپرلیگ اروپا وجود دارد.

به گزارش ایرنا، شبکه اسکای اسپورت نوشت: فیفا اعلام کرد که جلسه فوری به دلیل تاسیس سوپرلیگ اروپا با حضور ۱۲ باشگاه جدایی طلب برگزار می کند. حتی این احتمال می‌رود که موج انصراف ها از سوپرلیگ اروپا پس از مصاحبه تند اینفانتینو رییس فیفا چفرین رییس یوفا بیشتر شود. حتی خبرهایی از جدایی احتمالی منچستریونایتد از این گروه به گوش می رسد.

پس از اعلام تاسیس سوپر لیگ اروپا از سوی ۱۲ باشگاه بزرگ فوتبال، زلزله‌ای در فوتبال جهان رخ داده است. مدت‌ها بود که رسانه‌ها از احتمال برگزاری مسابقاتی با حضور غول‌های فوتبال اروپا صحبت می‌کردند.

یکشنبه ۱۲ باشگاه آ. ث میلان، آرسنال، اتلتیکو مادرید، چلسی، بارسلونا، اینتر میلان، یوونتوس، لیورپول، منچسترسیتی، منچستریونایتد، رئال مادرید و تاتنهام تاسیس این لیگ را اعلام کردند. ریاست این مسابقات نیز بر عهده «فلورنتینو پرز» رییس باشگاه رئال مادرید است. همه این باشگاه‌ها از عضویت در اتحادیه باشگاه‌های اروپا (ECA) استعفا داده‌اند و قرار است این مسابقات از ماه آگوست (مرداد) و با حضور ۲۰ تیم در دو گروه ۱۰ تیمی آغاز شود.

پس از اعلام این تصمیم، بسیاری از مقامات سیاسی و ورزشی به آن واکنش نشان دادند. حتی یوفا تهدید کرده است که بازیکنانی که در این رقابت‌ها شرکت کنند اجازه حضور در جام ملت‌ها و جام جهانی را نخواهند داشت. لیگ‌های انگلیس، اسپانیا و ایتالیا و حتی مقامات سیاسی این کشورها هم مخالفت خود را با تصمیم باشگاه‌های ثروتمند اروپایی اعلام کرده‌اند. انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : سوپرلیگ فیفا
ارسال نظر

آخرین اخبار روز