تهران ۲۴.۸۴° كمينه ۲۴.۸۴°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱

جزئیات مالیات خانه های خالی

کد خبر: ۲۱۱۴۴
 
وزارت راه و شهرسازی نکات کلیدی برای درج اطلاعات در سامانه املاک و اسکان را اعلام و بر اخذ مالیات از خانه‌هایی که در شهرهای بزرگ بیش از ۱۲۰ روز خالی باشند، تاکید کرد. 

به گزارش ایلنا، معاونت مسکن و ساختمان به بخشی از سوالات سرپرستان خانوارها و مالکان واحدهای مسکونی در خصوص الزام درج اطلاعات ملکی و سکونتی در سامانه ملی املاک و اسکان کشور، پاسخ داد.

بنا بر این گزارش، توجه به نکات زیر برای سرپرستان خانوار که به سامانه ملی املاک و اسکان مراجعه می‌کنند، ضرورت دارد:

- از مرورگرهای به روز Google Chrome یا Mozilla Firefox برای ورود به سامانه ملی املاک و اسکان استفاده کنید.

- مشخصات ملک را با کلیک کردن روی گزینه افزودن ملک ثبت کنید.

- چنانجه وضعیت سکونت ملک تغییر کرده است در قسمت املاک تحت مالکیت در کنار ردیف ملک خود روی گزینه ثبت یا تغییر ساکن کلیک کرده و وضعیت جدید سکونت ملک خود را ثبت کنید.

- افرادی که اقامتگاه خود را در سامانه نمی‌بینند در قسمت اقامتگاه‌ها روی گزینه افزودن اقامتگاه کلیک کرده و مشخصات آن را ثبت کنید.

- افرادی که می‌خواهند اقامتگاه خود را تغییر بدهند در قسمت اقامتگاه‌ها در کنار ردیف اقامتگاه قبلی خود روی گزینه اتمام سکونت کلیک کرده و تاریخ پایان سکونت در آن را درج کنید. سپس مشخصات اقامتگاه جدید خود را ثبت کنید.

- افرادی که بیش از ۵ واحد مسکونی خالی دارند مهم نیست که واحدهای مسکونی در یک شهر باشد یا در شهرهای مختلف، به هر حال در صورتیکه مالک بیش از ۵ واحد مسکونی خالی باشد، مشمول مالیات دو برابری می‌شود.

- اگر ۱۲۰ روز واحد مسکونی خالی و در اختیار یک مالک باشد که اقامتگاه دیگری دارد، مشمول مالیات می‌شود.

- فرسودگی، ملاک عدم شمولیت در مالیات نیست و به هر حال ملک مشمول مالیات خانه خالی می‌شود.

- بعد از آنکه مالک اخطار مربوط به مشمول مالیات بودن خانه‌های خالی را دریافت کرد باید به سامانه ملی املاک و اسکان جهت خوداظهاری مراجعه کند.

انتهای پیام
منبع: ایلنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز