تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷

انتخابات هیات مدیره شرکت‌های سهام عدالت/ تعیین تکلیف ۴۰۰ هزار میلیارد سهام

کد خبر: ۲۱۱۵۱
 
یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به انتخابات شرکت‌های استانی سهام عدالت گفت: سیاست‌های مدیریتی در شرکت‌های استانی بسیار تعیین کننده است، این شرکت‌ها به یک مدیر آشنا با مهارت‌های بنگاه‌داری و شرکت‌داری نیاز دارند، مدیری که بداند در چه شرکتی باید سرمایه‌گذاری کند و در بخش تقسیم سود چه سیاستی را اتخاذ کند. 

همایون دارابی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره برگزاری انتخابات تعیین هیات مدیره شرکت‌های سهام عدالت در استان‌ها اظهار داشت: انتخابات هیات مدیره شرکت‌های استانی سهام عدالت بسیار مهم است چراکه ارزش روز این شرکت‌ها بستگی به فضای بازار به حدود 400 تا 500 هزار میلیارد تومان می‌رسد. حتی در یک مقطعی ارزش این شرکت‌ها به بیش از 500 هزار میلیارد تومان هم رسید.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید بدانند صاحب چه دارایی بزرگی هستند، گفت: شرکت‌های استانی سهام عدالت از بسیاری از شرکت‌های اقتصادی کشور ارزش بالاتری دارند و می‌توان گفت بیش از یک سوم جمعیت کشور سهام‌دار شرکت‌های سهام عدالت در استان‌ها هستند. هر تصمیم اشتباه و نادرستی در اداره این شرکت‌ها می‌تواند به زیان بسیاری از مردم تمام شود.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه مدیریت این میزان دارایی نیاز به تخصص و مهارت نیاز دارد، ادامه داد:‌ نکته بسیار مهم این است که این دارایی به اقشار کم‌درآمد و ضعیف تعلق دارد و اداره نادرست این شرکت‌ها توسط غیرمتخصصان به زیان این اقشار از جامعه تمام می‌شود که تبعات و آثار منفی بیشتری را به دنبال دارد.

دارابی درباره مدیریت 10 ساله گذشته این شرکت‌ها اظهار داشت: در بیش از 10 سال گذشته که بحث سهام عدالت مطرح بوده تا به روز اقدام خاصی برای اینکه مردم با حقوق خود در شرکت‌های سهام عدالت آشنا شوند، انجام نداده‌ایم. همین روزها که در آستانه اولین و مهم‌ترین انتخابات شرکت‌های سهام عدالت قرار داریم برخی از سهامداران عدالت هنوز اطلاعی کافی از برگزاری انتخابات ندارند.

وی با تاکید بر موضوع فرهنگ سازی در بحث انتخابات شرکت‌های استانی سهام عدالت در بین 30 میلیون سهامدار غیرمستقیم، گفت: مهم‌ترین موضوع این است که مردم نمی‌دانند صاحب چه دارایی بزرگی هستند و باید آنها را با حقوق‌شان آشنا کرد و باید بدانند که شرکت در انتخابات چقدر در تعیین سرنوشت دارایی خود و اقتصاد استان‌شان اهمیت دارد.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: سیاست‌های مدیریتی در شرکت‌های استانی بسیار تعیین کننده است، این شرکت‌ها به یک مدیر آشنا با مهارت‌های بنگاه‌داری و شرکت‌داری نیاز دارند، مدیری که بداند در چه شرکتی باید سرمایه‌گذاری کند و در بخش تقسیم سود چه سیاستی را اتخاذ کند. تمام این رفتارهای مدیریتی و تصمیمات عملا در تعیین سرنوشت دارایی مردم نقش دارد و سرنوشت ساز است.

دارابی با بیان اینکه حضور دو هزار کاندیدا در سراسر کشور در اولین انتخابات شرکت‌های استانی سهام عدالت نشانه خوبی است، گفت: موضوع مهم‌تر مشارکت سهامداران غیر مستقیم در این انتخابات است. کاهش میزان مشارکت مردم می‌تواند تهدیدی باشد تا عده‌ای با لابی‌های منطقه‌ای وارد هیات مدیره این شرکت‌های با ارزش شوند.          

انتهای پیام
منبع: ایلنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز