تهران ۱۰.۶۷° كمينه ۱۰.۴°  بیشینه ۱۰.۹۹°
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۶
با حکم مشاور رییس جمهوری؛

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند منصوب شد

شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، «حسین گروسی» را به عنوان سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند منصوب کرد.
کد خبر: ۲۱۱۷۵
با حکم مشاور رییس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، «سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند» منصوب شد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند منصوب شد

به گزارش ایرنا از دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، «حمیدرضا مومنی» در این حکم، «حسین گروسی» را به عنوان سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند منصوب کرد.
مومنی در این حکم آورده است: با توجه به تفویض اختیار رییس جمهوری و در اجرای ماده ۶ قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و نظر به تخصص، تجارب و سوابق ارزشمند جنابعالی و در راستای صیانت از شرایط مالی و اداری و تا تعیین تکلیف نهایی وضعیت هیات مدیره، به موجب این حکم به عنوان سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند منصوب می شوید.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزوده است: امید است با توجه به نام گذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، در انجام شایسته وظایف محوله و تحقق منویات یاد شده با رعایت اصول قانون مداری، اعتدال گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید، با اتکال به خداوند متعال و با تشریک مساعی تمام همکاران سازمان منطقه، در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مردم شریف آن منطقه در طول خدمت نقش موثر و سازنده ای ایفا کنید.

گروسی، پیش از این مسئولیت معاونت حقوقی و امور مجلس دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را برعهده داشت.

به گزارش ایرنا، در سال ۱۳۶۸ براساس تبصره ۱۹ قانون برنامه اول توسعه به دولت اجازه داده شد که در سه نقطه مرزی کشور شامل کیش، قشم و چابهار اقدام به تأسیس منطقه آزاد تجاری کند و چگونگی اداره این مناطق در هفتم شهریورماه ۱۳۷۲ به تأیید مجلس شورای اسلامی رسید و در تاریخ ۲۱ شهریور ۱۳۷۲ مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفت.

ایران اکنون دارای مناطق آزاد تجاری-صنعتی کیش، قشم، چابهار، ارس، انزلی، اروند و ماکو است و دولت دوازدهم برنامه‌های ویژه ای را برای مناطق آزاد و ویژه در نظر گرفت که موجب جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی شده است.

در طول دولت‌های یازدهم و دوازدهم ۴۵ میلیارد دلار واردات به این مناطق انجام شد و در بخش صادرات این رقم به ۱۳۲ میلیارد دلار رسیدکه با توجه به رقم ۳۷ میلیارد دلار صادرات به سرزمین اصلی، این میزان به ۱۶۹ میلیارد دلار در این مدت می‌رسد.

بر همین اساس ۴۰ درصد صادرات کل کشور متعلق به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است که نیمی از آن متعلق به آمار پتروشیمی می شود.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز