تهران ۱۶.۵۱° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳

کمک ۴میلیارد تومانی رهبر معظم انقلاب اسلامی به شهرداری بجنورد

کد خبر: ۲۱۲۰۱
  سرپرست سازمان حمل بار و مسافر شهرداری بجنورد گفت: از محل دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی حدود ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید اتوبوس به شهرداری این شهر اختصاص یافت.
 
حمیدرضا شافعی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : اتوبوس جدید از محل اعتبار دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در ماههای آینده خریداری و به ناوگان اتوبوسرانی مرکز استان خراسان شمالی برای جابجایی شهروندان اضافه می شود.

وی اضافه کرد : اکنون اکنون ۶۰ دستگاه اتوبوس  کار جابجایی مسافران داخل شهری را در بجنورد انجام می دهند که دو سوم از این اتوبوس های شهری بالای ۱۰ سال عمر فرسوده و نیاز به مرمت و بازسازی دارند.

شافعی  اظهارداشت : برای بازسازی و مرمت اتوبوس های فرسوده شهری حدود  ۸۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال  تسهیلات ارزان قیمت از سوی وزارت کشور برای شهرداری بجنورد اختصاص یافت که با این اعتبار ۴۰ دستگاه اتوبوس فرسوده شهری مرمت و بازسازی می شود.

به گفته وی این تسهیلات از محل صندوق کارآفرینی امید و با نرخ سود ۶ درصدی در اختیار ۹ شهرداری از جمله شهرداری بجنورد قرار داده می شود.

وی خاطرنشان کرد : اگرچه این تسهیلات ارزان قیمت با اولویت بخش دولتی پرداخت می شود؛ ولی سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز می توانند با دریافت این تسهیلات اتوبوس شهری خریداری و در جابجایی مسافران به کمک شهرداری بیایند.

سرپرست سازمان حمل بار و مسافر شهرداری اعتبار مورد نیاز برای بازسازی هر دستگاه اتوبوس شهری را بین سه تا پنج میلیارد ریال اعلام کرد و اظهارداشت: برای مرمت اتوبوس های فرسوده شهرداری بجنورد حدود ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

شافعی اظهارداشت : به دنبال پیگیری برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت برای بخش خصوصی جهت مشارکت در بازسازی و نوسازی اتوبوس های شهری هستیم.

بجنورد، مرکز خراسان شمالی ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد و روزانه ۳۵ تا ۴۰ هزار مسافر با ناوگان اتوبوسی شهری جابه جا می شوند.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز