تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۹.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳

وزیر پیشین کشاورزی نامزدی خود را در دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کرد

کد خبر: ۲۱۲۰۲
 وزیر کشاورزی دولت دهم با اعلام نامزدی خود در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: در روزهای آینده در اطلاعیه‌ای برنامه‌ها و مواضع خود را به اطلاع عموم می‌رسانم. 

«صادق خلیلیان» عصر چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا با تایید داوطلبی خود برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد، گفت: در اطلاعیه‌ای اعلام خواهم کرد که چرا نیاز است کشور را به سمت تحول اساسی و نگاه نو سوق داد.

این داوطلب نامزدی ریاست جمهوری درباره خط فکری و مشی سیاسی خود، یادآور شد: تفکر من در چارچوب انقلاب و نظرات حضرت امام (ره) و  مقام معظم رهبری است. برای رسیدن به اهداف و آرمان‌های انقلاب باید کشور را در ریل اصلی قرار داد. حال این خط فکری به کدام جریان سیاسی نزدیک است را باید مردم قضاوت کنند. هر گروه و جریان سیاسی که از من حمایت کند، استقبال می‌کنم، اما خودم را وابسته به هیچ جناحی نمی‌دانم.

خلیلیان درباره نسبت سیاسی خود با رییس دولت دهم، گفت: ارتباط کنونی من با محمود احمدی‌نژاد مثل گذشته نیست. در دولت دهم و در جلسات مربوط به خنثی سازی تحریم‌ها، مبارزه با مفاسد و جلسات طرح توسعه کشور و مسکن مهر همدیگر را می‌دیدیم اما اکنون دورا دور جویای احوال او هستم.

وی ادامه داد: همیشه از حاشیه دور بودم و فکر می‌کنم مسوولان و روسای جمهوری باید خود را از حاشیه دور کرده و به وظایف خود در قانون اساسی عمل کنند.

وزیر پیشین کشاورزی درباره اینکه چرا تعداد زیادی از وزرا و معاونان محمود احمدی‌نژاد داوطلب ریاست جمهوری می‌شوند، گفت: معتقدم انتخابات بهار سیاسی کشور و جایی است که مسائل تبیین می‌شود، بنابراین حضور همه افرادی که در خود این توانایی می‌بینند و راهکار دارند را در انتخابات مفید می‌دانم چه وزیر کابینه مرحوم هاشمی رفسنجانی باشد یا احمدی‌نژاد.

صادق خلیلیان زاده ۶۲ ساله، وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم، در سال‌های ۹۲ و ۹۶ با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده بود که صلاحیت او از سوی شورای نگهبان تأیید نشد. شعار انتخاباتی او در انتخابات ۲۸ خرداد ریاست جمهوری «دولت نگاه نو و تحول اساسی» است.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز