تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۴.۷۹°
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴

ورود ارتش پاکستان برای اجرای قوانین کرونا

بیمارستان‌های شهرهای بزرگ پاکستان، از جمله اسلام‌آباد، تقریباً پر از بیماران مبتلا به ویروس کروناست.
کد خبر: ۲۱۳۰۳
نخست‌وزیر پاکستان ارتش این کشور را برای اجرای محدودیت‌های عمومی علیه همه‌گیری کرونا فراخواند.

به گزارش معاصر به نقل از وی‌او‌ای، عمران‌خان هشدار داد که این کشور ممکن است به زودی با بحران‌های بهداشتی مشابه آنچه که در هند رخ داده روبه‌رو شود، مگر آنکه روند فعلی سرایت متوقف شود.

عمران‌خان پس از یک جلسه اضطراری با مشاورین خود، خطاب به مردم پاکستان بیان کرد که عفونت در سراسر ملت 220 میلیونی پاکستان گسترش یافته است. 

پاکستان از ارتش برای مقابله با همه‌گیری کرونا استفاده می‌کند

او گفت: «من همچنین از ارتش پاکستان خواسته‌ام که به خیابان‌ها آمده و به اجرای قوانین به ما کمک کنند تا پلیس ما اطمینان پیدا کند که مردم به خوبی پایبند استفاده از ماسک هستند».

مقامات پاکستان اظهار کردند که بیمارستان‌های شهرهای بزرگ، از جمله اسلام‌آباد، تقریباً پر از بیماران مبتلا به ویروس کروناست.

از ابتدای همه‌گیری، پاکستان بیش از 784000 مبتلا و بیش از 17 هزار مرگ در اثر ویروس کرونا داشته است. مقامات پاکستان بیان کردند که در 24 ساعت گذشته، بیش از 144 مرگ و 5900 مورد جدید از این بیماری ثبت شده است.

نخست‌وزیر پاکستان بیان کرد که مردم مقررات فاصله‌گذاری اجتماعی را به خوبی اجرا نمی‌کند. عمران‌خان اظهار کرد که تاکنون در برابر درخواست‌های مقامات بهداشتی این کشور مبنی بر قرنطینه سراسری مقاومت کرده اما دولت وی چندان نمی‌تواند به این مقاومت ادامه دهد.

وی گفت: «اگر شرایط ما همچون هند شود، ما مجبور خواهیم شد که قرنطینه سراسری ایجاد کنیم اما واقعا مایل به انجام آن نیستیم؛ چرا که قرنطینه سراسری بیشتری لطمه را به فقرا وارد می‌سازد».
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز