تهران ۱۳.۹۹° كمينه ۱۱.۷۹°  بیشینه ۱۳.۹۹°
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵

دادستان: حق و حقوق قانونی کشاورزان اصفهان پیگیری می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان گفت: پیگیر اجرای مصوبات شورای عالی آب و حق و حقوق قانونی کشاورزان اصفهانی در زمینه تأمین حقابه هستیم.
کد خبر: ۲۱۳۶۲
به گزارش معاصر به نقل از روابط عمومی دادگستری کل اصفهان، علی اصفهانی بیان کرد: تعدادی از کشاورزان روز گذشته برای پیگیری درخواست‌ها و مطالبات قانونی خود تجمع کردند که جلسه‌ای با آنها برگزار شد.

وی ادامه داد: مصوبات شورای عالی آب و مواردی که در قانون توزیع عادلانه آب در باره حق آبه آنها مطرح شده مهمترین مطالبات کشاورزان اصفهانی است.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان اظهار داشت: این قول را به کشاورزان اصفهانی می‌دهیم که بر اساس مصوبات شورای عالی آب و حق و حقوقی که در توزیع عادلانه آب و سایر مصوبات قانونی پیش بینی شده اقدام و پیگیری خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: حق و حقوق و مطالبات بر حق کشاورزان را در قالب قانون پیگیری و اجرا خواهیم کرد.

اصفهانی بیان کرد: آب به عنوان اصلی‌ترین دغدغه استان است و تمام مجمومه مدیریتی استان به دنبال تحقق مطالبه کشاورزان برای اجرای مصوبات دهم و سیزدهم جلسه چهارم شورای هماهنگی، جلسه بیست و چهارم شورای عالی آب و قانون توزیع عادلانه آب است.
وی از کشاورزان خواست با وجود اینکه مشکلات زیادی که دارند، صبر و تحمل داشته باشند تا خسارت های آنها از راه قانونی و از محل مصوبه کارگروه مبارزه با کم‌آبی و اعتبارات این بخش پرداخت شود.

کشاورزان و باغداران مناطق شرق اصفهان از جمله زیار، ورزنه، اژیه، کرارج، براآن شمالی و براآن جنوبی و خوراسگان با جمعیتی بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر و شهرستان‌های غربی شامل نجف آباد، فلاورجان، خمینی شهر، لنجان و مبارکه پیش تر در چند سال اخیر در چند نوبت با حضور در نقاط مختلف استان، رسیدگی به وضعیت حقابه خود از زاینده رود، حل مشکلات معیشتی و جاری سازی این رودخانه را خواهان شده بودند.

به اذعان کارشناسان امور آب نگاهی به خشکی‌های دوره‌ای زاینده‌رود، کاهش تخصیص آب کشاورزی، فرونشست زمین، ریزگردها، مشکلات عدیده زیست محیطی بخصوص برای تالاب بین المللی گاوخونی و آمار و ارقام مربوط به بارندگی‌ها در حوضه آبریز زاینده‌رود بعنوان یکی از اصلی‌ترین منابع آب مرکزی ایران از یک سو و کاهش چشمگیر بارش‌ها و کم شدن میزان ذخیره سد زاینده‌رود از سوی دیگر لزوم اجرای هرچه سریع‌تر پروژه‌های آبی در این خطه را گوشزد می‌کند.

این کشاورزان از آغاز سال جاری تاکنون برای تحقق اهداف مورد نظر چندین مرتبه در مناطق مختلف استان تجمع کردند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز