تهران ۱۵.۴° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳

وزیر بهداشت: اعلام آمادگی برای کمک کرونایی به هند

هند با یک سونامی ویروس کرونا مواجه است .
کد خبر: ۲۱۳۶۸
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به وزیر بهداشت هند با تاکید بر اینکه مدیریت پاندمی کووید۱۹ جز با همدلی و همکاری همه کشورها میسر نیست، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای ارایه کمک های فنی، کارشناسی و تجهیزاتی به این کشور برای مهار کرونا اعلام کرد.

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا، سعید نمکی در نامه ای به هاراش وارد هان وزیر بهداشت هند با ابراز تاسف از ابتلا و مرگ و میر بالای شهروندان آن کشور به بیماری کووید۱۹ تاکید کرد: مدیریت پاندمی موجود به جز با همدلی، همکاری و مساعدت همه کشورها در سایه عدالت، رفع تبعیض ها و تحریم ها و همچنین رساندن عادلانه همه امکانات موثر در پیشگیری، تشخیص و درمان برای یکایک مردم نیازمند جهان و حمایت سیاسی، کارشناسی و اقتصادی تشکیلات بین المللی و سازمان های مردم نهاد میسر نخواهد بود.

ایران برای کمک به مهار کرونا در هند اعلام آمادگی کرد

 وی افزود: جمهوری اسلامی ایران گرچه در سایه تحریم های ظالمانه و فشارهای ناشی از آن برای تهیه دارو، واکسن و تجهیزات پزشکی، روزهای سختی را گذراند و امروز نیز با موج چهارم بیماری ناشی از ویروس موتاسیون یافته انگلیسی روبرو است، مع الوصف توانسته با تکیه بر دانش بومی، استفاده از تجربه و علم دانشمندان داخلی و همچنین وفاق گسترده علمی با کمترین عارضه ممکن از این موج سهمگین عبور کند.

نمکی ادامه داد: ایران توانست تجهیزات و داروهای مورد نیازش را بسازد و در عرصه واکسن نیز زیرساخت های مناسبی را فراهم کند که امیدواریم تبادل تجارب با مراکز علمی، تحقیقاتی و تولیدی دوکشور بتواند آینده روشن تری را برای دو کشور که سابقه دیرینه ای در تبادلات علمی، فرهنگی و تولیدی دارند رقم بزند. دولت و ملت ایران آماده اند تا در این روزهای سخت و در اوج گرفتاری شهروندان عزیز کشور هندوستان با اپیدمی COVID-۱۹ از هر کمک فنی، کارشناسی و تجهیزاتی دریغ نکند. توفیق مهار هرچه زودتر بیماری را برای جناب عالی و همکاران ارجمندتان آرزومندم.

به گزارش ایرنا، هند با یک سونامی ویروس کرونا مواجه است و کمبود امکانات پزشکی، به گفته کارشناسان، سیستم بهداشتی این کشور را در آستانه فروپاشی قرار داده است.

تاکنون ۱۶ میلیون و ۶۰۰ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و ۳۴۵ هزار نفر جان باخته اند. گزارش های منتشر شده از هند حاکی از این است که بیمارستانهای این کشور با کمبود جا و امکانات درمانی از جمله اکسیژن مواجه هستند و بسیاری از مردم این کشور از ترس ابتلا به کرونا برای تحویل اجساد درگذشتگان خود مراجعه نمی کنند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز