تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۰.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶

نماینده مجلس: واکسن کرونا سیاسی شده است

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: واردات واکسن کرونا به مساله‌ای سیاسی در دنیا تبدیل شده است. واکسن را به ما تحویل نمی‌دهند. حتی اگر پول واکسن را هم بدهیم، معلوم نیست که واکسن در اختیار ما قرار بگیرد.
کد خبر: ۲۱۳۶۹

به گزارش ایرنا، دکتر حسینعلی شهریاری روز یکشنبه در حاشیه آغاز مطالعات بالینی مرحله سوم واکسن ایرانی کرونا به نام "کوو ایران برکت" که لحظاتی پیش در هتل ارم تهران آغاز شد، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از سبد کووکس قرار بود ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن به ما تحویل دهند با توجه به سپری شدن چند ماه فقط ۷۸۰ هزار دوز تحویل دادند.

وی بیان داشت: عدم واردات واکسن فعلا به دلایلی مانند پول واکسن نیست. در واقع واکسن را به ما نمی دهند.

شهریاری افزود: محققان ایرانی در تلاش برای تولید و کارآزمایی بالینی واکسن ها هستند. باید امیدوار به تولیدات داخلی باشم تا مشکل ما برطرف شود.

وی اظهار داشت: محققان ما کارهای خیلی خوبی را انجام دادند و در حال انجام کارهایی بزرگ بوده و کاملا قابل اعتماد هستند. 

نماینده مردم سیستان و بلوچستان و رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در پاسخ به این سوال که روند تولید این واکسن را چگونه ارزیابی می کنید، گفت: روند تولید و کارآزمایی این واکسن مطلوب است و به توان دانشمندان جوان ایرانی اعتماد دارم.

شهریاری افزود: قبلا هم اعلام کرده بودم که من هیچ واکسن خارجی نمی زنم و منتظر تولید داخل ماندم و امروز به عنوان یکی از داوطلبان این واکسن را تزریق کردم. البته از ابتدا هم گفته بودم که منتظر می مانم تا فاز بالینی واکسن کوو برکت آغاز شود و امروز به قول خود عمل کردم.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس همچنین پس از تزریق واکسن در فاز سوم تست انسانی اظهار داشت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با تولید کوو ایران برکت کار بسیار بزرگی انجام داد که باعث افتخار ایران و ایرانی شد.

وی افزود: در فاز دوم این واکسن هم داوطلب بودم اما پذیرفته نشدم. با اطمینان به مردم می گویم واکسن کوو ایران برکت از ایمن‌ترین واکسن های تولیدشده در دنیا است و امیدوارم هرچه زودتر با پایان مطالعات بالینی، به دست مردم برسد و در این زمینه هم از دنیا بی‌نیاز شویم.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز