تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۲.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱

ایران تحت تحریم، با بدترین موج همه‌گیری کرونا روبه‌روست

گزارش الجزیره بیان می‌کند فشار اقتصادی باعث شده است که بسیاری از رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به سهولت بگذرند و آن را یک عمل لاکچری و غیر ضروری بدانند.
کد خبر: ۲۱۴۰۸
به گزارش معاصر به نقل از الجزیره، در حالی که ایران با بدترین موج همه‌گیری کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کند، شهروندان تهرانی همچنان از ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر برای رفت‌وآمد استفاده می‌کنند و حتی به تصاویر بیماران بدحالی که هر شب از تلویزیون پخش می‌گردد، اعتنایی ندارند.

مقامات ایرانی در مواجه با انتقادات ناشی از کم‌اهمیت جلوه‌دادن کرونا در سال گذشته، محدودیت‌های جزئی و اقدامات دیگری برای کاهش سرعت همه‌گیری مجددا برقرار کردند.
اما در این کشور 84 میلیونی که با تحریم‌های فلج‌کننده آمریکا روبه‌روست، بسیاری برای تامین معاش و نیازهای روزانه خود در تلاش هستند.

فشار اقتصادی به هماره عدم اطمینان گسترده در مد زمان توزیع واکسن در کشور، سبب شده که بسیاری دست از رعایت‌کردن فاصله‌گذاری اجتماعی بردارند و آن را یک کالای لاکچری و غیر ضروری بدانند. این مسئله مقامات بهداشتی کشور را نگران ساخته که همچنان بدترین موج همه‌گیری به وقوع نپیوسته و امواج بدتری نیز در پیش باشد. 

بدترین ضربه

ایران تاکنون بالاترین شمار مبتلایان جدید به کرونا را گزارش کرده است، روزانه بالغ بر 25 هزار نفر در روز. تعداد کشته‌های روزانه آن نیز بالغ بر 400 نفر است که هنوز تا تلخ‌ترین آمار آن در آبان سال گذشته، 486 نفر فاصله دارد. 

در اوج آخرین موج گسترش بیماری، حدود بیست هزار نفر در بیمارستان‌ها بستری شدند اما تا کنون حدود 40 هزار نفر در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند و مقامات می‌گویند که این مقدار در هفته‌های آتی به 60 هزار نفر خواهد رسید. ایران همچنان در بین آسیب‌دیده‌ترین کشورهای جهان از کرونا قرار دارد و در خاورمیانه نیز، بیشترین ضربه را از این بیماری دریافت کرده است.

حسن روحانی، رئیس جمهوری، عراق را مقصر گسترش ویروس انگلیسی در کشور دانست. اگرچه مسافرت‌ها مابین این دو کشور از ماه مارس ممنوع است اما همچنان مردم در حال رفت و آمد هستند.

به طور کلی، ایران 2.2 میلیون مورد مثبت از ابتلا و 67 هزار مرگ از کرونا گزارش کرده است. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که ایران بیش از 500 هزار دز واکسن تزریق کرده است. با این وجود، تامین واکسن همچنان با محدودیت همراه است. 
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز