تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۰

حراج تمبر ۱۵ میلیون دلاری در انگلیس

کد خبر: ۲۱۵۹۶
یک تمبر قدیمی به مبلغ ۱۵ میلیون دلار به حراج گذاشته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از ای پی تی ان، حراجی سوثبی (Sotheby) در شهر لندن پایتخت انگلیس یک تمبر قدیمی را به ارزش پایه ۱۵ میلیون دلار به حراج گذاشته است. قدمت این تمبر به بیش از ۱۷۰ سال پیش باز می‌گردد.

دیوید گلددراپ (David Goldthorpe) از مسئوولان این حراجی گفت: تنها یک عدد از این تمبر باقی مانده است. این نادرترین و مشهورترین تمبر موجود در جهان است. این تمبر در سال ۱۸۵۶ در کشور گویانا که در آن زمان گینه انگلیس نامیده می‌شد، چاپ شده است. این تمبر در دفتر یک روزنامه محلی چاپ شد، زیرا مقامات وقت انگلیس از تحویل کافی محموله‌های تمبر ناتوان بودند.
 
وی افزود: این تمبر در مجموعه تمبر یک پسربچه که اهل اسکاتلند بود، کشف شد. او اهل گینه انگلیس بود. او این تمبر را از میان روزنامه‌های متعلق به عموی خود پیدا کرد و آن را در مجموعه تمبر خود نگهداری کرد. این پسر بچه این تمبر را به یک مجموعه دار تمبر دیگر منتقل کرد. این تمبر به دستان چندین مجموعه دار رسیده است. ارزش این تمبر روز به روز بالاتر رفته است. این تنها تمبر در جهان است که در مجموعه تمبر خاندان سلطنتی انگلیس وجود ندارد.
 
او گفت: طرح این تمبر بسیار ابتدایی است، زیرا با عجله چاپ شده است. هر فردی می‌تواند جمع آوری کننده و مجموعه دار تمبر باشد. پسرانی که به مدرسه می‌روند هم می‌توانند تمبر جمع آوری کنند. در کنار جمع آوری تمبر افراد با ماجرا‌های زیادی آشنا می‌شوند. این موضوع سبب می‌شود که این تکه‌های کوچک کاغذ به کاغذ‌های ارزشمندی بدل شوند.
 
وی افزود: به نظرم تمبر‌ها اشیاء کوچکی هستند و شما می‌توانید آن‌ها را به راحتی حمل کنید. آن‌ها اغلب، همانطور که اشاره کردید، طرح‌های جالبی بر روی خود دارند. آن‌ها از تاریخ صحبت می‌کنند، نه فقط تاریخ پستی، بلکه از طریق طرح‌های خود، تاریخ ملت‌ها را هم می‌توانیم مشاهده کنیم؛ بنابراین، آن‌ها خیلی کوچک هستند، اما بیان کننده مطالب زیادی هستند. این موضوع آن‌ها را برای جمع آوری جذاب می‌کند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : تمبر انگلیس
ارسال نظر

آخرین اخبار روز