تهران ۱۶.۵۱° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶

برندهای پرفروش‌ تلفن هوشمند در بازار جهانی کدامند؟

کد خبر: ۲۱۶۶۴
 
سامسونگ الکترونیکس با سهم یک پنجمی از فروش جهانی تلفن هوشمند، عنوان بزرگترین سازنده تلفن هوشمند جهان را در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ از اپل پس گرفت. 

به گزارش ایسنا، شرکت تحقیقات بازار Canalys اعلام کرد شرکت شیائومی پس از سامسونگ و اپل در رتبه سوم قرار گرفت و با رشد ۶۲ درصدی فروش به ۴۹ میلیون دستگاه و رشد سهم بازارش به ۱۴ درصد، بهترین عملکرد سه ماهه را داشت.

 در سه ماهه نخست سال میلادی جاری که گشایش اقتصاد چین پس از پاندمی و پیشرفت سریع واکسیناسیون در آمریکا امیدها به احیای اقتصادی را برانگیخت، مجموع فروش جهانی تلفن هوشمند ۲۷ درصد رشد کردند.

طبق گزارش شرکت Canalys، شرکت کره ای سامسونگ در سه ماهه نخست ۷۶.۵ میلیون تلفن هوشمند فروخت و ۲۲ درصد سهم از بازار تلفن هوشمند داشت. این شرکت رشد ۶۶ درصدی سود سه ماهه در کسب و کار تلفن همراه را اعلام کرد که تحت تاثیر فروش خوب سری تلفن هوشمند گلکسی اس ۲۱ بود.

اپل در همین مدت ۵۲.۴ میلیون آیفون فروخت و با سهم ۱۵ درصدی از بازار، به رتبه دوم سقوط کرد.

 با این حال وارون میشرا، تحلیلگر شرکت کانترپوینت اظهار کرد: اپل همچنان سهم بالایی از بازار آمریکا، چین، هند و ژاپن دارد و آیفون پرو مکس  پرفروش‌ترین  مدل در آمریکا بود.

فروش تلفن هوشمند طی یک سال گذشته که افراد به دلیل شرایط قرنطینه در خانه ماندند، جهش پیدا کرد. اما این خرید دیوانه وار باعث کمبود جهانی تراشه‌ها شده و صنایع مختلف از جمله خودروسازی و لوازم برقی بزرگ را مختل کرده است.

به گفته بن استانتون، تحلیلگر شرکت Canalys، تامین قطعات مهم نظیر چیپ ستها به نگرانی عمده تبدیل شده و فروش تلفن هوشمند در سه ماهه های آینده را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
اپل روز چهارشنبه اعلام کرد کمبود تراشه ممکن است سه تا چهار میلیارد دلار به درآمد این شرکت در سه ماهه آوریل تا ژوئن ضرر وارد کند و بر عرضه آی پد و مک بوک تاثیر می گذارد.

بر اساس گزارش رویترز، فروش تلفن هوشمند برندهای چینی اوپو و Vivo در سه ماهه مارس افزایش داشت اما هواوی که پیش از این بزرگترین سازنده تلفن هوشمند در جهان بود از تحریمهای آمریکا ضربه خورد و پس از این که برند Honor را سال گذشته فروخت، به رتبه هفتم سقوط کرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز