تهران ۱۶.۵۱° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱

ممنوعیت فروش مشروبات الکلی در دوران قرنطینه‌‌ باعث خشم ترک های سکولار شد

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه دستور «قرنطینه کامل» در کشور را از امروز پنج‌شنبه تا ۱۷ ماه مه اعلام کرد.
کد خبر: ۲۱۶۷۴
ممنوعیت فروش مشروبات الکلی در دوران قرنطینه‌‌ باعث خشم ترک های سکولار شد

تصمیم دولت ترکیه در مورد ممنوعیت فروش مشروبات الکلی در دوران قرنطینه‌‌ سه هفته‌ای که از امروز پنجشنبه آغاز می‌شود، باعث خشم ترک های سکولار شده است.

به گزارش معاصرنیوز به نقل از یورونیوز، آنان از این تصمیم به عنوان جدیدترین اقدام دولت اسلام گرای ترکیه برای تحمیل سبک زندگی مذهبی یاد می‌کنند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه دستور «قرنطینه کامل» در کشور را از امروز پنج‌شنبه تا ۱۷ ماه مه اعلام کرد.

بر اساس محدودیت‌های جدید که توسط دولت ترکیه وضع شده است، شهروندان این کشور به جز برای خرید مواد غذایی و سایر نیازهای ضروری حق خروج از خانه ندارند. همچنین بر اساس دستورالعمل کرونایی، سفرهای بین شهری فقط با اجازه مجاز است. رستوران‌ها نیز فقط اجازه دارند غذا به مشتریانشان تحویل دهند.

در دستورالعمل دولت ترکیه برای قرنطینه، برخی مشاغل و صنایع مانند کارخانه‌ها، کشاورزی، مراقبت‌های بهداشتی و مأموران اجرای قانون از تعطیلی معاف شده‌اند. البته گردشگران از حکم ماندن در خانه معاف هستند.

محدودیت‌های کرونایی شامل مغازه های فروش الکل نیز شده است. به این ترتیب فروش الکل از امروز تا ۱۷ ماه مه ممنوع خواهد بود؛ موضوعی که باعث شده است تا ترک های سکولار پیش از اجرایی شدن این فرمان، برای تهیه مشروبات الکلی عجله کنند.

گزارش ها از ترکیه و در حالی این کشور برای ورود به دوران قرنطینه‌ سراسری آماده می‌شود از هجوم شهروندان به فروشگاه ها برای تهیه مواد غذایی حکایت دارد. هم‌زمان برخی شهروندان محل سکونت خود را به مقصد شهرهای ساحلی ترک می‌کنند.

دولت ترکیه پیشتر برای جلوگیری از فشارهای اقتصادی، از سیاست قرنطینه‌‌ محدود یا ممنوعیت عبور و مرور در آخر هفته استفاده کرده بود.

اینک دولت ترکیه که با تعداد بسیار زیاد موارد ابتلا به بیماری کرونا و مرگ های ناشی از آن رو به رو شده، به سیاست قرنطینه کامل رو آورده است.

بر اساس گزارش های رسانه‌های ترکیه، بسیاری از ساکنان شهرهای بزرگ مانند استانبول و آنکارا، در حال ترک این شهرها هستند تا خود را به خانه‌های ویلایی شان برسانند.

رسانه‌های ترکیه در حالی که از ازدحام مسافران در پایانه‌های اتوبوس و فرودگاه‌ها خبر می‌دهند، به ترافیک شدید در جاده های منتهی به شهرهای ساحلی اشاره می‌کنند.

تعداد مبتلایان روزانه به کرونا در ترکیه در ماه جاری به طور متوسط حدود ۶۰ هزار نفر گزارش شده است. این کشور همچنین با ۳۶۲ فوتی در ۲۱ آوریل، بیشترین آمار روزانه‌ تلفات را ثبت کرد.

ترکیه روز چهارشنبه ۴۰ هزار و ۴۴۴ مورد ابتلا به کرونا و ۳۴۱ مورد مرگ ناشی از آن را ثبت کرد. در حال حاضر تعداد کل فوتی ها ترکیه در همه‌گیری کرونا ۳۹ هزار و ۳۹۸ نفر گزارش شده است.

از همین رو آقای اردوغان گفت که موارد تایید شده‌ ابتلای روزانه باید به سرعت به زیر ۵ هزار نفر کاهش یابد تا ترکیه از کشورهای اروپایی که در حال شروع به بازگشایی هستند، عقب نماند.

ترکیه که برای تأمین ارز خارجی به صنعت جهانگردی متکی است می‌خواهد قبل از شروع فصل گردش، از شدت شیوع بیماری کرونا بکاهد.

اعلام تصمیم دولت ترکیه برای قرنطینه در حالی است که آقای اردوغان به دلیل برگزاری کنگره‌های گسترده‌ حزبش در سراسر کشور و نقض قوانین فاصله اجتماعی، با انتقادهای شدیدی مواجه بوده است. احزاب مخالف حزب حاکم، آقای اردوغان را مسئول افزایش موارد ابتلا می‌دانند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز