تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۷.۷۹°
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴

عضو هیئت مدیره شرکت عمران:امکان جابجایی پروژه در مسکن ملی پرند وجود ندارد

کد خبر: ۲۱۶۸۱

صمیمی فر گفت: متقاضیان مسکن ملی در شهر پرند که آورده خود را واریز کرده اند، امکان جابجایی واحد مسکونی و یا تغییر محل پروژه را ندارند. 

صمیمی فر عضو هئیت مدیره شرکت عمران شهر جدید پرند در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با بیان اینکه به هیچ عنوان امکان ندارد وقتی پروژه ای برای متقاضی مسکن ملی جانمایی شده باشد به فرد و یا بخش دیگری واگذار شود گفت: تمامی متقاضیانی که هر دو مرحله از آورده خود را واریز کرده و پروژه های آنها مشخص شده است، امکان جابجایی واحد مسکونی و یا تغییر محل پروژه برای آنها وجود ندارد.

او با بیان اینکه با توجه به ۲۶ هزار سهمیه در نظر گرفته شده برای شهر پرند در طرح اقدام ملی مسکن، این شهر احتمالا پایتخت مسکن ملی هم خواهد بود افزود: در مجموع حدود ۱۱ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در شهر پرند در حال احداث است.

این مقام مسئول ادامه داد: علاوه بر این ۱۵ هزار واحد مسکونی نیز در اراضی الحاقی قرار است احداث شود که اخیرا در شورای‌عالی تصویب و ابلاغ شده است.

صمیمی فر اظهار کرد: کارهای طراحی و آماده‌سازی برای  احداث این ۱۵ هزار واحد در حال انجام بوده و از متقاضیان آن نیز ثبت‌نام شده است. 

عضو هئیت مدیره شرکت عمران شهر جدید پرند اظهار کرد: در مجموع ۲۶ هزار واحد مسکونی در برنامه اقدام ملی پرند تعیین‌تکلیف شده و امیدواریم در موعد مقرر عملیات احداث آنها به اتمام برسد.

صمیمی فر همچنین درباره پروژه‌های شاخص برنامه اقدام ملی گفت: یکی از این برنامه ها اجرای پروژه ۱۳۰ هکتاری مسکن اقدام ملی پرند بوده که برای احداث ۳هزار و ۸۳۲ واحد مسکونی به ستادکل نیروهای مسلح واگذار شده است.

او با بیان اینکه در پروژه ۸۸ هکتاری برنامه اقدام ملی مسکن پرند نیز قرار است ۳۴۰۰ واحد مسکونی احداث شود افزود: ۳هزار واحد مسکونی نیز به صورت پراکنده در فازهای مختلف این شهر در حال احداث است.علاوه بر این اراضی برای احداث ۹۲۴ واحد مسکونی به بنیاد شهید واگذار شده است. 

عضو هئیت مدیره شرکت عمران پرند اظهار کرد: در طرح اقدام ملی مسکن در قالب مشارکت مسکن یکم واگذاری ساخت حدود ۳۷ هزار واحد تعهد ما  بود که انجام شده است و بخشی از این ۳۷ هزار واحد مشارکتی و با نهادهای مختلف و حدود ۴ هزار و ۴۳۳ واحد در قالب واگذاری به تعهدات ساخت و بین ۲۵ تا ۲۶ هزار واحد انتقال وام مسکن یکم های مشارکتی بوده که ۱۴۹۰ واحد در اراضی ۸۸ هزار هکتاری ساخته شده و پیمانکاران پروژه ها تعیین تکلیف شده و پروژه در حال ساخت است.

او بیان کرد:  برخی از پروژه هایی که در قالب تفاهم نامه با بنیاد تعاون منعقد شده ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برخی عملیات اجرایی آنها آغاز شده و پیشرفت فیزیکی آنها به ۱۵ درصد رسیده است .امیدواریم تا شهریور ماه یک هزار واحد از این تعداد را به بهره برداری برسانیم .

این مقام مسئول  با اشاره به اینکه در پروژه های مسکن یکم طرح اقدام ملی مسکن ۴۵ هزار نفر در مرحله اول ثبت نام کردند که ساماندهی و احراز هویت ۲۵ هزار نفر از آنها انجام شده است، توضیح داد: باید تمامی متقاضیان طرح اقدام ملی که پیامک واریزی آورده ۴۰ میلیون تومان در مرحله اول و ۴۷ میلیون تومان در مرحله دوم را دریافت کرده اند،  هرچه سریعتر مبالغ را پرداخت کنند.

او توضیح داد: پنج هزار نفر در مرحله اول واریزی داشته اند بنابراین جانمایی آنها صورت گرفته انجام شده است.

صمیمی فر اظهار کرد: ۱۵۰۰ واحد مسکن ملی در قالب تفاهم نامه با فرهنگیان آغاز شده که از این تعداد برای ۵۰۰ نفر پروژه شروع شده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : مسکن ملی پرند مسکن
ارسال نظر

آخرین اخبار روز