تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۶.۷۹°
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹

آمریکا: هنوز مشخص نیست که مذاکرات وین به توافق منجر شود

مشاور امنیت ملی آمریکا گفته است هنوز مشخص نیست که نشست وین برای احیای برجام به توافق جدیدی بیانجامد. او اما تائید کرد که مذاکرات درباره لغو تحریم‌های آمریکا و بازگشت ایران به تعهدات هسته‌ای به صورت جدی ادامه دارد.
کد خبر: ۲۱۷۰۳
به گزارش معاصر به نقل از دویچه وله، خبرگزاری رویترز روز جمعه ۱۰ اردیبهشت (۳۰ آوریل) به نقل از جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا گزارش داد که مذاکرات هسته‌ای در وین فعلا در وضعیت "نامشخصی" قرار گرفته و نمی‌توان پیش‌بینی کرد که به یک توافق جدیدی بیانجامد.

سالیوان توضیحی درباره جزئیات نشست وین نداد اما خاطرنشان کرد که مذاکرات در این مرحله در جریان است و همه طرف‌ها از جمله ایرانی‌ها  تمایل دارند گفتگوها ادامه یابد.

شبکه خبری بلومبرگ روز جمعه ۱۰ اردیبهشت (۳۰ آوریل) از قول دو مقام اروپایی، که به دلیل حضور مستقیم در مذاکرات وین مایل به فاش شدن نامشان نبودند، گزارش داد که قدرت‌های جهانی تلاش دارند که برجام تا پایان اردیبهشت احیا شود. 

برداشته شدن تحریم‌ها و "دادن امتیاز" به ایران نگرانی مقام‌های اسرائیل را برانگیخته است.
الی کوهن، وزیر اطلاعات اسرائیل روز جمعه ۱۰ اردیبهشت هشدار داد اگر توافق خوبی در مذاکرات کنونی آمریکا با ایران به دست نیاید، "اسرائیل ناچار خواهد شد به عملیات نظامی روی آورد".

او تهدید کرد که جنگنده‌های اسرائیلی به آسانی قادرند خود را بر فراز ایران برسانند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز