تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۰.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰

رکود اقتصادی در اروپا

کد خبر: ۲۱۷۱۹
 
رکود اقتصادی در منطقه یورو و اتحادیه اروپا تشدید شد. 

به گزارش ایسنا، مرکز آمار اتحادیه اروپا گزارش اولیه خود از رشد اقتصادی کشورهای اروپایی در نخستین فصل سال ۲۰۲۱ را منتشر کرد که بر این اساس متوسط رشد اقتصادی ۱۹ کشور عضو منطقه یورو و ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا به ترتیب منفی ۰.۶ درصد و منفی ۰.۴ درصد بوده است که این رشد در مقایسه با متوسط رشد سه ماهه قبل در منطقه یورو ۰.۱ درصد و در سطح اتحادیه اروپا ۰.۲ درصد کاهش پیدا کرده است. 
 
هم چنین رشد اقتصادی در دوازده ماه منتهی به دسامبر در سطح منطقه یورو به طور متوسط منفی ۱.۸ درصد ودر سطح اتحادیه اروپا به طور متوسط منفی ۱.۷ درصد بوده است.

در بین کشورهای اروپایی، بیشترین رشد اقتصادی طی این مدت سال متعلق به لیتوانی با ۱.۸ درصد بوده است و پس از این کشور، سوئد با ۱.۱ درصد و بلژیک با ۰.۶ درصد قرار دارند. از طرف دیگر کمترین رشد اقتصادی مربوط به لتونی بوده است که رشد منفی ۲.۶ درصدی را تجربه کرده است. رشد  آلمان نیز طی این مدت منفی ۱.۷ درصد و ایتالیا منفی ۰.۹ درصد اندازه گیری شده است.

در بین دیگر کشورهای اروپایی، رشد سه ماهه چهارم چک منفی ۰..۳ درصد، اتریش ۰.۲ درصد،  فنلاند ۰.۳ درصد و فرانسه ۰.۴ درصد اندازه گیری شده است.

منطقه یورو شامل ۱۹ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند. اتحادیه اروپا نیز دارای ۲۷ عضو است که شامل ۱۹ کشور عضو منطقه یورو به علاوه  بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.

طبق گزارش جدید کمیسیون اروپا، متوسط رشد اقتصادی ۱۹ کشور عضو منطقه یورو در سال ۲۰۲۱ حدود ۳.۸ درصد خواهد بود که نسبت به برآورد قبلی ۰.۸ درصد بیشتر است اما رشد اقتصادی اتحادیه اروپا به جای ۳.۹ درصد قبلی، ۳.۷ درصد پیش بینی شده است.  


انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
برچسب ها : اقتصاد اروپا
ارسال نظر

آخرین اخبار روز