تهران ۱۶.۵۱° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳

دریافت تسهیلات از بانک کشاورزی برای مرغداران به نتیجه نرسید

کد خبر: ۲۱۷۲۷
 
نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی گفت: کلیه حساب های سامانه بازارگاه در بانک کشاورزی است. با وزارت جهاد کشاورزی مکاتباتی انجام دادیم که سرمایه در گردش مرغداران در این بانک به گونه ای تعریف شود که به واحدهای مرغداری تسهیلاتی اعطا شود تا این واحدها بتوانند بدون هیچ مشکلی و به طور مستقیم جوجه و نهاده های مورد نیازشان را تامین کنند. اما بعد از گذشت ۴ ماه هنوز هیچ نتیجه ای حاصل نشده است. 

حبیب اسدالله نژاد در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه سیاست گذاری تولید مرغ در اردیبهشت ماه حدود ۱۲۰ میلیون قطعه است در حالی که پیش بینی می شود کل تولیدات در اردیبهشت ماه به عددی حدود ۱۱۰ میلیون قطعه برسد، اظهار کرد: در حقیقت ۶ماه پیش که مسئولان متوجه شدند ممکن است در سال ۱۴۰۰ با کمبود تولید  مواجه شویم باید تدابیری برای آن اتخاذ می کردند تا از آن طرف واحدهای مرغ مادر نیز مجبور نشوند تا ۷۶ هفتگی جوجه هایی را وارد بازار کنند که توجیه اقتصادی و بازدهی مطلوب نداشته باشد.

وی به وضعیت خرید و فروش جوجه یکروزه اشاره کرد و گفت: واحدهای مرغ مادر بیشتر تمایل دارند با واسطه ها و دلالان کار کنند. از طرفی دلالان به خریداران جوجه فاکتور نمی دهند یا اگر فاکتور بدهند عدد دیگری در آن درج می کنند که اعتباری ندارد.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در تایید صحبت های برخی از فعالان صنعت طیور که گفته بودند مرغداران نقدینگی ندارند و همین امر آنها را به سمت دلالان سوق می دهد، گفت: جوجه، نهاده و سایر اقلام مورد نیاز برای پرورش مرغ بایستی به صورت نقدی خریداری شود. از طرفی هزینه های تولید هم چندین برابر شده است و شرایط تولید در چندین سال اخیر به گونه ای نبوده که مرغداران بتوانند سرمایه ای جمع کنند. بانک ها هم در ارائه تسهیلات سخت گیری های خاص خودشان را دارند.

وی تصریح کرد:کلیه حساب های سامانه بازارگاه در بانک کشاورزی است. با وزارت جهاد کشاورزی مکاتباتی انجام دادیم که سرمایه در گردش مرغداران در این بانک به گونه ای تعریف شود که به واحدهای مرغداری تسهیلاتی اعطا شود تا این واحدها بتوانند بدون هیچ مشکلی و به طور مستقیم جوجه و نهاده های مورد نیازشان را تامین کنند.

اسدالله نژاد در پایان گفت: حدود ۴ماه است که درخواست خود را در این خصوص به وزارت جهاد کشاورزی فرستادیم و با وجود اینکه قول پیگیری به ما داده اند، اما هنوز هیچ نتیجه ای حاصل نشده است.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز