تهران ۱۶.۵۱° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲

اقتصاد آمریکا آماده درخشش در دوران پساکرونا

مودی آنالاکتیکز پیش‌بینی کرده که اقتصاد ایالات متحده پس از کوچک شدن 3.5٪ در سال 2020 ، در سال 2021 6.4٪ رشد کند.
کد خبر: ۲۱۸۴۷
به گزارش معاصر به نقل از بیزینس اینسایدر، در نتیجه واکسیناسیون گسترده و بازگشایی مجدد مراکز و صنایع و رفع قرنطینه و نیز انباشت میلیاردها دلار توسط مردم، اقتصاد آمریکا دورانی درخشان را پس از رهایی از همه‌گیری آغاز خواهد کرد. 

به نقل از مودی آنالاکتیکز، آمریکایی‌ها 2600 میلیارد دلار پس‌انداز داشته‌اند و به همین دلیل است که بسیاری از اقتصاددانان بیان می‌کنند که پس از رفع محدودیت‌های اجتماعی، بزرگترین دوران رونق اقتصادی در اقتصاد آمریکا مشاهده خواهد شد و به نوبه خود آغازگر عصر جدیدی در اقتصاد آمریکا خواهد بود. مودی آنالاکتیکز پیش‌بینی کرده که اقتصاد ایالات متحده پس از کوچک شدن 3.5٪ در سال 2020 ، در سال 2021 6.4٪ رشد کند.

اما برای تحقق چنین رشد اقتصادی‌ای، آمریکایی‌ها می‌باید به هزینه‌کرد خود ادامه دهند.
ایتان هریس، رئیس بخش اقتصاد آمریکای شمالی بانک آمریکا، در ماه مارس نوشت که رشد اقتصادی ایالات متحده در دوران پساکرونا بسیار بستگی به دیدگاه مردم این کشور نسبت به پس‌انداز خود دارد: آیا به این پس‌انداز به چشم ثروت اندخته نگاه می‌کنند یا درآمد به تعویق‌افتاده. تیم وی پی برده که نگاه مردم آمریکا با مورد دوم نزدیک است، که بایستی از این پس‌انداز «علاوه بر عواقب ناشی از محرک‌های مالی و بهبود همه‌گیری، به رشد استثنایی در این سال کمک کند.»

مارک زندی، اقتصاددان مودی آناالکتیکز با دیدگاه فوق موافق است و نوشته: «با از بین بردن تقاضای پنهان و انجام پس‌انداز بیش از حد در دوران همه‌گیری، ورود به دوران مصونیت و بازگشایی، سبب خواهد شد که مصرف مردم در سراسر جهان افزایش یابد». وی بیان کرد که در نظر دارد 20 درصد از پس‌انداز صورت‌گرفته در سال 2021 و 20 درصد دیگر نیز در سال آتی به مصرف خواهد رسید.

هزینه‌کرد از طریق کارت‌های اعتباری هم‌اکنون نیز در حال افزایش است اما این مسئله تنها آغاز کار محسوب می‌شود. تورم، توزیع نابرابر اقتصادی و بازیابی اقتصادی نابرابر می‌تواند چالش‌های پیش‌رو برای تحقق یک رونق اقتصادی محسوب شود.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز