تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰

ولوو پیش‌گام در استفاده از تکنولوژی جدید گوگل

ولوو و Polestar از نخستین به‌کارگیرندگان سیستم عامل جدید وسایل نقلیه گوگل هستند.
کد خبر: ۲۱۸۵۵
به گزارش معاصر به نقل از autonews، گروه خودروسازی ولوو به عنوان یکی از پیشگامان استفاده از فناوری Android Automotive گوگل، راه جدیدی را در صنعت خودروهای الکترونیکی ترسیم می‌کند. همچنین ولوو با آغاز همکاری با اندروید، نقشی در شکل‌دادن به یک سیستم اطلاعات و سرگرمی که در همه برندهای خودروسازی گسترش یابد، ایفا می‌کند.

ولوو پیش‌گام در استفاده از تکنولوژی جدید گوگل

سیستم‌های اطلاعات و سرگرمی اکنون به یک میدان نبرد تکنولوژی‌های پیشرفته برای شرکت‌های خودروسازی بدل شده‌اند که به دنبال تمایز و برخورداری از منابع جدید از طریق سرویس‌های اشتراکی هستند. اکنون همه شرکت‌ها به این عقیده نرسیده‌اند که استفاده از محصولات شرکت‌ها دیگر و بیرون از گروه خود، می‌تواند راهی برای رقات باشد.

رقبای لوکس ولوو نظیر تسلا، مرسدس بنز و بی‌ام‌و میلیون‌ها دلار هزینه‌کرده‌اند تا داشبورد خود را به دستگاه‌های هوشمند بزرگ تبدیل کنند. اما شرکت سوئدی با اتخاذ رویکردی عملگرایانه، تصمیم گرفت که پروژه اطلاعات و سرگرمی Sensus Connect خود را به نفع همکاری با شرکت‌های سیلیکون ولی متوقف نماید.

شرکت Stellantis نیز از طریق Uconnect 5 اقدام به به‌کارگیری از تکنولوژی Android Automotive کرده است. در حالی که این شرکت، خدمات غیر گوگلی نظیر دستیار مجازی آمازون، Alexa و ناوبری TomTom را عرضه می‌کند، اما نسخه Android Automotive ولوو از دستیار گوگل، برنامه‌های Google Maps و Google Assistant سود می‌برد.

هفته گذشته سانلا ایبروویچ، مسئول تجربه مرتبط ولوو، به autonews گفت: «ما به عنوان یک شرکت قصد داریم در دیجیتالی‌سازی خودروها پیشرو باشیم». ایبروویچ گفت که منطقی است که با یک غول در این حوزه همکاری کنیم.

زمان برای انجام این کار مناسب بود؛ چرا که حدود شش سال پیش، گوگل نسخه دیگری از این فناوری را با نام اندکی متفاوت Android Auto به بازار عرضه کرد که با تکیه بر یک گوشی هوشمند می‌توانست رسانه، ناوبری و سایر سرویس‌های گوشی هوشمند را به واحد اصلی خودرو تحویل دهد. 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز