تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷

تسلا همکاری خود را با نهادهای نظارتی چین افزایش می‌دهد

تغییر استراتژی تسلا که منجر به تعامل بیشتر با پشت صحنه با سیاست گذاران در پکن می‌شود، نشان‌دهنده جدیتی است که این شرکت در مورد جلوگیری از شکست در دومین بازار بزرگ از خود نشان می‌دهد
کد خبر: ۲۱۸۶۱
به گزارش معاصر به نقل از  رویترز، منابعی در صنعت گفتند، سازنده وسایل نقلیه الکتریکی تسلا، که در چین به دلیل شکایت در مورد ایمنی و خدمات مشتری مورد بررسی قرار گرفته است، در حال افزایش تعامل خود با تنظیم کنندگان سرزمین اصلی و تقویت تیم روابط دولت خود است.

تغییر استراتژی تسلا که منجر به تعامل بیشتر با پشت صحنه با سیاست گذاران در پکن می‌شود در مقایسه با همکاری نسبتاً اندکی که قبلاً نشان داده بود، نشان‌دهنده جدیتی است که این خودروساز آمریکایی در مورد جلوگیری از شکست در دومین بازار بزرگ از خود نشان می‌دهد.

این اتفاق همچنین در شرایطی رخ می‌افتد که چین در تلاش است تا شرکت‌های خصوصی بزرگ و قدرتمند را به ویژه در بخش فناوری در رابطه با نگرانی در مورد انحصار و تسلط بر بازار را تحت نظارت درآورد.

تسلا روز دوشنبه، تعطیلات رسمی در چین، بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.


فعالیت نظارتی در چین، بزرگترین بازار خودرو جهان، همانند سایر موارد مشابه در کشورهای دیگر است؛ سیاست‌ها و استانداردهای صنعت را با شرکت های جهانی و محلی، انجمن‌های صنفی و اتاق‌های فکر در میان می گذارند.

تولیدکنندگان معمولاً به چنین جلساتی در چین می‌پیوندند، اما برخلاف رقبایی از جمله تویوتا موتور  و شرکت جنرال موتورز (GM.N)، به گفته چهار نفر از افراد آشنا به موضوع، مقامات تسلا عمدتا در اجتماعات پشت درهای بسته غایب بودند.

در عوض، مقامات تسلا به طور منظم در کنفرانس‌های مطرح صنعت صحبت می‌کنند. در خارج از چین، ایلان ماسک، رئیس اجرایی تسلا، مرتباً در توییتر به اظهار نظر می‌پردازد تا درباره نهادهای نظارتی یا قوانینی انتقاد کند.

اما عده‌ای بیان کردند که در هفته‌های گذشته‌، مدیران تسلا حداقل در چهار بحث سیاست‌گذاری، از جمله در موضوعاتی نظیر  ذخیره سازی اطلاعات خودکار، فن‌آوری‌های ارتباطی بین زیرساخت‌ها، بازیافت خودرو و انتشار کربن شرکت کرده‌اند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز